تفاوت تحلیل تکنیکال با تحلیل فاندامنتال

هنگامی که صحبت از تجزیه و تحلیل در بازارهای مالی و تصمیم گیری برای سرمایه گذاری می شود، دو رویکرد  و ابزار اصلی به طور گسترده استفاده می شود: تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال (بنیادی). در حالی که هدف هر دو سبک تحلیل ارزیابی ارزش و پتانسیل یک دارایی است، اما در اصول اساسی و جزئیات متفاوت هستند. در این مقاله، تفاوت‌های کلیدی بین تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی را بررسی می‌کنیم و در مورد نحوه استفاده از آنها در بازار ارز های دیجیتال به خصوص تحلیل بیت کوین و تحلیل اتریوم به شما توضیح خواهیم داد.

02

تحلیل تکنیکال:

تحلیل تکنیکال روشی برای ارزیابی بازارهای مالی از جمله فارکس و بازارر کریپتوکارنسی بر اساس داده های تاریخی قیمت و حجم است. در این مدل تحلیل، شناسایی الگوها، روندها و شاخص‌ها در نمودارهای قیمت برای پیش‌بینی حرکات قیمت در آینده بسیار اهمیت دارد. در اینجا برخی از جنبه های کلیدی تحلیل تکنیکال را بررسی میکینم.

  1. الگوهای قیمت و روندها:

تحلیلگران، نمودارهای قیمت را برای شناسایی الگوها، مانند سطوح حمایت و مقاومت، خطوط روند، و الگوهای نمودار مانند سر و شانه یا مثلث بررسی می کنند. آن ها معتقدند که این الگوها در طول زمان تکرار می شوند و بینش هایی را در مورد تغییرات احتمالی قیمت در آینده ارائه می دهند. در تحلیل تکنیکال بیت کوین در اکثر اوقات این الگوها و سیکل ها به وجود می‌آید و مطابق تحلیل پیش می‌رود و معامله گران بازار کریپتو کارنسی از تحلیل خود به سود های خوبی می‌رسند. از جمله ارزهای تحلیل پذیر در بازار رمزارز ها می‌توان اتریوم را نام برد که شما می‌توانید با تحلیل تکنیکال اتریوم با استفاده از این الگو ها و روند ها به کسب درآمد برسید.

       2.اندیکاتورها:

تحلیلگران تکنیکال از اندیکاتورها و نوسانگرهای مختلفی مانند میانگین متحرک، شاخص قدرت نسبی (RSI) یا MACD (واگرایی میانگین متحرک همگرایی) برای تولید سیگنال برای خرید یا فروش معمولا استفاده می کنند. این ابزارها به شناسایی شرایط اشباع  خرید و فروش کمک می کنند و درک خوبی در مورد قدرت یا ضعف یک روند ارائه می دهند.

معمولا یکی از اندیکاتور هایی که در تحلیل تکنیکال اتریوم و تحلیل تکنیکال بیت کوین به کار

گرفته می‌شود شاخص قدرت نسبی (RSI) می‌باشد.

01

      3.روانشناسی بازار:

تحلیل تکنیکال فرض می کند که رفتار جمعی سرمایه گذاران در بازار در حرکت قیمت منعکس می شود. این بخش بر درک بیشتر احساسات سرمایه‌گذاران و روانشناسی بازار برای پیش‌بینی برگشت یا تداوم قیمت‌ها تمرکز دارد. در بازار کریپتو کارنسی تحلیل گران هنگام تحلیل بیت کوین به بررسی حرکات نهنگ ها می‌پردازند و آن ها را رصد می‌کنند تا بتوانند با بررسی رفتار آن ها پیش بینی قیمتی ارز هایی مانند بیت کوین واتریوم را مشخص کنند.

تحلیل فاندامنتال (بنیادی)

در کنار تحلیل تکنیکال معامله گران و سرمایه گذاران از تحلیل فاندامنتال یا بنیادی نیز استفاده می‌کنند.تحلیل فاندامنتال بر ارزیابی ارزش ذاتی یک دارایی با بررسی عوامل اقتصادی، مالی و کیفی که ممکن است بر قیمت آن تأثیر بگذارد، متمرکز است. در تحلیل بنیادی هدف نهایی، تجزیه و تحلیل ارزش و قیمت ذاتی یک دارایی و مقایسه آن با قیمت فعلی است. در صورتی که ارزش ذاتی از کنونی بالاتر باشد، می‌توان نتیجه گرفت که قیمت حال حاضر دارایی ارزان است. در حالت عکس، یعنی وقتی که ارزش ذاتی از فعلی پایین‌تر است، قیمت حال حاضر دارایی مورد نظر گران تلقی می‌شود. با در اختیار داشتن اطلاعات این چنینی، قادر به تصمیم‌گیری آگاهانه درباره خرید یا فروش آن ارز دیجیتال خواهید بود. در بازار ارزهای دیجیتال تحلیل فاندامنتال یک ارز با استفاده از معیار های ارزش بازار، تعداد کوین در گردش و نقشه راه یک پروژه انجام می‌شود.

رمز ارز اتریوم یکی از ارز هایی است که با استفاده از تحلیل فاندامنتال همواره گزینه مناسبی جهت سرمایه گذاری می‌باشد.

مقایسه تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال

در حالی که تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی رویکردهای متفاوتی دارند، اما متقابل نیستند. در واقع، بسیاری از سرمایه گذاران و معامله گران از ترکیبی از هر دو روش برای به دست آوردن درک جامعی از بازار استفاده می کنند. همچنین تحلیل تکنیکال اغلب توسط معامله‌گران کوتاه‌مدت برای شناسایی حرکات کوتاه‌مدت قیمت استفاده می‌شود، در حالی که تحلیل فاندامنتال معمولاً توسط سرمایه‌گذاران بلندمدت برای ارزیابی ارزش و چشم‌انداز یک ارز یا سهام در طول زمان استفاده می‌شود.

تحلیل تکنیکال بر الگوهای قیمتی و احساسات بازار تمرکز دارد، در حالی که تحلیل  فاندامنتال به ارزش ذاتی و آینده و مسیر یک دارایی می پردازد. هر دو رویکرد دیدگاه ها و بینش های منحصر به فردی را در مورد بازار ارائه می دهند که اگر با هم ادغام شوند می‌توانند نتایج بسیار خوبی به سرمایه گذاران خود هدیه بدهند.

نتیجه گیری:

تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال (بنیادی) دو رویکرد متمایز هستند که برای ارزیابی بازارهای مالی به خصوص بازار  ارزهای دیجیتال و تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاری استفاده می‌شوند. تحلیل تکنیکال بر داده‌ها و الگوهای قیمتی تاریخی برای پیش‌بینی حرکات آتی قیمت متکی است، در حالی که تحلیل بنیادی بر ارزیابی ارزش ذاتی یک دارایی بر اساس عوامل مالی، اقتصادی و کیفی تمرکز دارد. هر دو روش نقاط قوت و محدودیت های خود را دارند و بسیاری از فعالان بازار از ترکیبی از هر دو برای به دست آوردن دیدی جامع از بازار استفاده می کنند. درک این رویکردها می تواند سرمایه گذاران را برای تصمیم گیری آگاهانه تری بر اساس اهداف سرمایه گذاری و تحمل ریسک خود آماده کند.

در بازار ارز های دیجیتال ما برای تحلیل بیت کوین و تحلیل اتریوم همواره از هر دو مدل تحلیل استفاده می‌کنیم و می‌توان گفت معامله گران و فعالان بازار رمز ارز ها معمولا برای ترید و معامله های کوتاه مدت از تحلیل تکنیکال به خصوص تحلیل تکنیکال بیت کوین و تحلیل تکنیکال اتریوم استفاده می‌کنند چون حجم معاملاتی مناسبی دارند و برای سرمایه گذاری های بلند مدت از تحلیل فاندامنتال یا بنیادی استفاده می‌کنند.