یارانه مهر ۱۴۰۲ چقدر است| زمان واریز یارانه

دولت محترم طبق معمول هر ماه؛ احتمالا یارانه مرحله صد و پنجاه و دوم ۱۴۰۲ را روز بیستم مهر به حساب سرپرست خانواده واریز می کند. مگر اینکه در لحظه آخر تصمیمش عوض بشود و زودتر از موعد واریز کند.

چیزی که مشخص می باشد روز ۲۰ مهر ۱۴۰۲ موعد سررسید تاریخ واریز یارانه مهر ۱۴۰۲ خواهد بود.

این یارانه ساعت ۲۴ روز ۲۰ مهر ماه قابل برداشت و به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌کند.

یارانه مهر ۱۴۰۲ چقدر است| زمان واریز یارانه

میزان واریز یارانه مهر ماه ۱۴۰۲ چقدر است؟

دولت بعد از دهک بندی سرپرستان خانوارها؛ میزان نقدی واریز یارانه‌ها را به دهک های اول تا سوم به هر نفر اعضای خانواده ۴۰۰ هزار تومان و دهک های چهارم تا نهم هم به هر نفر ۳۰۰ هزار تومان واریز می کند.

اشخاصی هم که در دهک دهم قرار گرفته اند، مطابق سنوات گذشته یارانه‌ای دریافت نخواهند کرد. مگر اینکه به این موضوع اعتراض داشته باشند و اعتراض خود را در سامانه اعلامی سازمان هدفمندی یارانه‌ها به ثبت برسانند.

اضافه شدن دهک های ۴ و ۵ به طرح کالابرگ

طرح «کالابرگ الکترونیک» از روز دوم شهریور ماه  با اضافه شدن ۲ دهک جدید، هم‌اکنون ۵ دهک اول درآمدی را شامل می‌شود؛ به طوریکه با آغاز این مرحله، ۴۸ میلیون نفر از جمعیت کشور از مزایای طرح ملی کالابرگ الکترونیک بهره‌مند شدند.

این در حالیست که تعداد فروشگاه‌های متصل به طرح مذکور از ۱۱۱ هزار عبور و مشمولان در سراسر کشور با طی مسافتی کمتر از ۳۰۰ متر می‌توانند به فروشگاه‌های متصل دسترسی داشته‌باشند.

علیرضا عسگریان، معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تشریح تسری طرح کالابرگ الکترونیک تا دهک پنجم گفت:  تعداد دهک‌های تحت پوشش کالابرگ، از ۳ به ۵ دهک حرکت کرد بدین ترتیب این طرح حدود ۴۹ میلیون ایرانی را پوشش می‌دهد.

معاون وزیر رفاه در پاسخ به اینکه مردم چگونه متوجه دهک درآمدی خود شوند ؟ اظهار کرد: برای سرپرستان خانوار دو دهک جدید پیامک ارسال  می‌کنیم و دهک آنها را  یادآوری می‌کنیم که مثلا شما دهک چهارم و پنجم هستید و چنانچه از سبد کالایی خرید کنید از اعتبار اضافی(۱۲۰ هزار تومان شارژ اضافی) برخوردار می‌شوید.

به گفته وی اگر سرپرستی پیامک دریافت نکرد، می‌تواند با مراجعه به سایت حمایت معیشتی (Hemayat.mcls.gov.ir)، علاوه بر دهک‌درآمدی، اطلاعات خانوار خود را ببیند.