۸۵۰ میلیون مترمکعب در استان تهران تامین آب صورت گرفت

حسام خسروی معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب استان تهران گفت: در ۶ ماه گذشته ۲۰ میلیون مترمکعب نسبت به سال قبل آب کمتری مصرف کردیم. به طور کلی هم ما نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۲ میلیون مترمکعب برداشت کمتری از آب‌های سطحی داشتیم.

او با تفکیک این رقم ادامه داد: بیش از ۴۰ میلیون مترمکعب آن با مدیریت تولید و توزیع و بهره گیری از ظرفیت آب‌های زیرزمینی و ۲۰ میلیون مترمکعب آن نیز از طریق صرفه جویی مشترکان محقق شد که عدد بزرگی بوده است. در مدیریت توزیع نیز اقداماتی مانند کنترل حجم شبانه شبکه و فشار شبکه را انجام داده ایم که هدررفت کاهش پیدا کند.

خسروی در خصوص میزان تامین آب برای استان تهران در ۶ ماه ابتدایی سال گفت: در نیمه اول سال ۱۴۰۲ در کل شهر تهران نزدیک به ۶۳۰ میلیون مترمکعب تامین آب صورت گرفته و در مجموع برای استان تهران ۸۵۰ میلیون مترمکعب تامین آب انجام شده است.

او با اشاره به برنامه‌ها برای تامین آب استان تهران در نیمه دوم سال گفت: برای نیمه دوم سال برنامه داریم که حداقل ۵۰ میلیون مترمکعب دیگر نسبت به سال قبل برداشت کمتری از آب‌های سطحی داشته باشیم و به همین خاطر باید همچنان اقدامات مدیریت مصرف و مدیریت تولید را ادامه دهیم. یکی دیگر از بحث‌ها در تامین آب پایدار، رینگ آبرسانی است که در مجموع ۵۰ کیلومتر از آن باقی مانده و تلاش می‌کنیم تا پایان سال ۲۵ کیلومتر از آن را تکمیل کند.

خسروی ادامه داد: در بحث مدیریت تولید ۱۰۰ هزار مترمکعب مخزن وارد فرایند خدمت رسانی کردیم و برنامه داریم ۸۰ هزار مترمکعب دیگر به این مخازن اضافه کنیم.

۸۵۰ میلیون مترمکعب در استان تهران تامین آب صورت گرفت