۱۴۵ هزار واحد مسکن مهر نیمه تمام در کشور باقی مانده است

مجتبی یوسفی، عضو کمیسیون عمران مجلس و عضو هیئت رئیسه مجلس در برنامه تهران ۲۰ با بیان اینکه ۲ میلیون و ۵۰ هزار واحد مسکن مهر در طی دولت نهم و دهم هدف گذاری شده بود، گفت:  حدود ۲ میلیون واحد مسکونی هم که در آن دوره ساخته شده بود مربوط به مسکن روستایی و مقاوم سازی آنها بوده است‌.

وی افزود: حدود ۲۵۰ هزار واحد مسکن مهر به دولت سیزدهم رسید که از این تعداد ۱۰۵ هزار  واحد به اتمام رسیده و در حال حاضر ۱۴۵ هزار واحد باقی مانده است.

یوسفی اظهار کرد: واحدهای مسکن مهر باقی مانده در حال حاضر مشکل حقوقی و تعاونی دارند و بخشی دیگری از این واحدها هم مشکل زیربنایی و روبنایی دارند. یکی از اصلی ترین مشکلات مسکن مهر مربوط به جانمایی این واحد‌ها بوده و این پروژه‌ها با تراکم های بالا ساخته شده اند در حالی که با جانمایی درست شاید بخشی از این مشکلات ایجاد نمی شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: ما برای پروژه های مسکن مهر  شهر نساختیم بلکه خوابگاه احداث کرده ایم و پروژه های بلند مرتبه سازی در این مناطق ساخته شده است.

در ادامه این برنامه  مهدی عسگری، رئیس کمیته احیا و بهره برداری اراضی با اشاره به اینکه باید از مسکن مهر یک سری درس ها بتوانیم، بیاموزیم گفت: ما در  آن دوره مسکن نساختیم بلکه خوابگاه احداث کردیم. بسیاری از واحدهای مسکن مهر در شهرها به صورت متمرکز و انبوه سازی ساخته شده است و خوابگاه هستند.

عسگری اظهار کرد: ۱۵ درصد از مساحت ایران قابل سکونت است اما ما فقط ۰.۸ درصد از آن را قابل سکونت کرده ایم و برخی از نقاط کشور از جمله کلان شهرها را با جمعیت حداکثری و به صورت فشرده قرار داده ایم. ۱۴۰ نفر در هکتار تراکم جمعیت در تهران است در حالی که با توسعه شهرها می توانیم این عدد را کاهش دهیم.

۱۴۵ هزار واحد مسکن مهر نیمه تمام در کشور باقی مانده است