افزایش صادرات ۱۰۰ درصدی محصولات کشاورزی شدنی است

صدرالدین نیاورانی، نایب رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی از استمرار ممنوعیت صادرات برخی محصولات کشاورزی خبر داد و گفت: با استمرار ممنوعیت صادرات، بازارهای سنتی را که به سختی ایجاد شدند، از دست خواهیم داد و در نهایت رقبا جایگزین تجار ایرانی می شوند.

به گفته او، ممنوعیت گاه و بیگاه صادرات موجب شده تا تجار خارجی رغبتی به انعقاد قرارداد بلندمدت در خصوص محصولاتی نظیر پیاز و گوجه فرنگی نداشته باشند که این امر منجر به متضرر شدن کشاورزان می شود و در نهایت تولیدکنندگان رغبتی به کشت در سال آتی نخواهند داشت.

نیاورانی ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که صادرات محصولات کشاورزی به شرط رفع مشکلات پیش روی صادرکنندگان ۸۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش یابد.

نایب رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی با اشاره به راهکارهای رونق صادرات افزود: تعامل دولت با بخش خصوصی راهکار اساسی رونق صادرات محصولات کشاورزی به شمار می‌رود که متاسفانه وزارت جهاد رابطه خود را با تجار و بخش خصوصی قطع کرده است و تنها مسائل را با تشکل ها در میان می گذارد، در حالیکه آنها نقش اساسی در صادرات ندارند.

او گفت: هم اکنون صادرات پیاز، گوجه فرنگی، سیب زمینی و برخی محصولات جالیزی به بازارهای هدف ممنوع است که در راستای حمایت از تولید داخل انتظار می رود که مسئولان هر چه سریع تر سیاست مناسبی اتخاذ کنند.

افزایش صادرات ۱۰۰ درصدی محصولات کشاورزی شدنی است