اصل طلا از مالیات معاف است

سبحانیان  رئیس سازمان امور مالیاتی کشور   با بیان اینکه از سال ۹۸ یک قانونی مصوب مجلس با عنوان اتصال دستگاه‌ها به سامانه مودیان مالیاتی داشته ایم گفت:  قانون سامانه مودیان مالیاتی،  قانون مالیاتی جدیدی نیست و اساساً الزامی وجود ندارد که مصرف کننده نهایی  بابت خرید کالا  کد ملی را به فروشنده ارائه کند.

وی اظهار کرد: این قانون بستری است برای محاسبه سیستمی مالیاتی چرا که بسیاری از مودیان گله مند از نحوه محاسبه مالیاتی خود بودند و مراجعات مکرر و زیادی همواره به سازمان امور مالیاتی  وجود داشت بنابراین برنامه ریزی شد که محاسبه مالیات سیستمی شود و به صورت حداکثری و بدون رسیدگی و براساس صحت اظهارات مودیان مالیات اخذ شود.

سبحانیان تاکید کرد: این نحوه محاسبه  یک تغییر جدید در نحوه محاسبه مالیات است و باعث بهبود محیط کسب وکار می شود.

معاون وزیر اقتصاد  تاکید کرد:  فعالان اقتصادی در حوزه طلا هم مانند سایر مشاغل  از سود عملکرد فعالیت خود و پس از کسب هزینه و درآمد اقدام به پرداخت مالیات می کنند.

او اظهار کرد: در صورتی  که سود فعالیت فعالان اقتصادی بین صفر تا ۲۰۰ میلیون تومان باشد مالیات آن با نرخ ۱۵ درصد، اگر سود آنها بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان باشد با نرخ ۲۰ درصد و بالای ۴۰۰ میلیون تومان با نرخ ۲۵ درصد محاسبه می‌شود.

 رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور بیان کرد: اصل طلا معاف از ارزش افزوده است  و مالیات بر  اجرت و سود طلا است.

او گفت: سازمان امور مالیاتی مجری قانون است و هیچ اختیاری در کم و یا زیاد کردن مالیات ندارد و مبنای قانونی بر افزایش مالیات در طلا وجود ندارد.

اصل طلا از مالیات معاف است