واریز ۳۰۰ میلیون تومانی با این شرایط برای یارانه بگیران

اشخاص حقوقی مشتری بانک مهر ایران با افتتاح حساب قرض الحسنه در یکی از شعب این مجموعه و خواب سپرده سه ماهه، امکان دریافت وام 300 میلیون تومانی طرح «مهریار» را خواهند داشت. این وام قرض الحسنه بوده و کارمزد آن چهار درصد اعلام شده است.

اشخاص حقوقی که حقوق و دستمزد ماهیانه کارمندان خود را از طریق این بانک می‌پردازند، امکان درخواست برای تسهیلات 300 میلیونی مهریار را دارند. به این شکل که شرکت مشتری بانک مهر ایران می‌تواند کارکنان خود را برای دریافت این وام معرفی کند. کارکنان شرکت با ارائه برگه کسر از حقوق و ضمانت ضربدری امکان دریافت این تسهیلات را خواهند داشت.

لازم به ذکر است که برای دریافت این تسهیلات باید برگه معرفی نامه از محل کار ارائه شود. البته خود شرکت نیز امکان دریافت وام را دارد و برای آن باید پروانه فعالیت، اساسنامه شرکت، روزنامه رسمی و چک برای ضمانت ارائه بدهد. حداکثر مدت زمان پرداخت اقساط این تسهیلات 300 میلیونی 36 ماه اعلام شده است.

با در نظر گرفتن مبلغ وام، کارمزد اعلامی و مدت زمان بازپرداخت، هر قسط 8 میلیون و 857 هزار و 196 تومان خواهد بود. کل سود تسهیلات به 18 میلیون و 859 هزار و 38 تومان خواهد رسید و جمع رقم تسهیلات و سود آن نیز 318 میلیون و 919 هزار و 38 تومان خواهد شد.

آشنایی با شرط اساسی بانک مهر ایران برای پرداخت انواع وام قرض الحسنه

طبق اعلام قبلی بانک مهر ایران، براساس موازین شرع اسلام، این مجموعه به منظور پرداخت وام هیچ گونه شرط و تعهدی ندارد و متقابلا از مشتریان نیز شرطی را نخواهد پذیرفت. تمامی وام‌های پرداختی این مجموعه براساس آیین نامه و ضوابط داخلی بانک خواهد بود.

 کدام بانک وام ۲۰۰ میلیونی اجاره مسکن می دهد؟

با اعلام بانک مرکزی، وام ودیعه مسکن در تهران و سایر شهرها افزایش یافت و شرایط پرداخت آن نیز اعلام شد.

جزئیاتی از وام اجاره مسکن در این گزارش شرح داده ایم که علاوه بر بانک های ارائه دهنده وام اجاره مسکن به شرایط افراد واجد شرایط دریافت وام اشاره شده است که در ادامه می خوانید.

 

بانک مرکزی بخشنامه مربوط به افزایش سقف وام کمک ودیعه مسکن را اعلام کرد. بر اساس این بخشنامه رقم این وام در تهران ۲۰۰ میلیون تومان، مراکز استان‌ها ۱۵۰ میلیون تومان، سایر شهرها ۱۰۰ میلیون تومان و برای روستاها ۴۰ میلیون تومان تعیین شده است.

کدام بانک وام ۲۰۰ میلیونی اجاره مسکن می دهد؟

این بخشنامه به۲۰ بانک عامل نیز ابلاغ شد و متقاضیان مشمول پس ثبت‌نام در سامانه طرح‌های حمایتی وزارت راه و شهرسازی به بانک‌‌های معرفی می‌شوند.

بانک های ملت، ملی، مسکن، صادرات، بانک رفاه کارگران، سپه، تجارت، شهر، سامان، پاسارگاد، خاورمیانه، پارسیان، سینا، کارآفرین، آینده، گردشگری، اقتصاد نوین، ایران زمین، پست بانک و موسسه اعتباری ملل به عنوان بانک های عامل پرداخت تسهیلات وام ودیعه مسکن معرفی شده‌اند.

شایان ذکر است بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، متقاضیان این وام باید دارای اجاره­ نامه رسمی یا اجاره ­نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و همچنین دارای کد رهگیری، به مدت زمان حداکثر ۶ ماه قبل از ثبت درخواست باشند.

همچنین متقاضی و همسرش نباید در زمان ثبت­ نام، مسکن و یا زمین مسکونی ملکی داشته باشند. اگر در هر زمان سابقه مالکیت آنها ثابت شود، از فرآیند پرداخت تسهیلات حذف شده و در صورت اخذ آن تسهیلات، متعهد به بازگرداندن کلیه تسهیلات دریافتی و جبران خسارات و جرایم مربوطه هستند.

بر اساس بخشنامه ابلاغی، متقاضی باید متاهل باشد. در رابطه با افراد مجرد نیز زنان باید بالای ۳۵ سال و مردان بالای ۴۵ سال سن داشته باشند.

وام مسکن برای چه کسانی افزایش یافت؟

در راستای اجرای قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت»، سقف تسهیلات خرید و تعمیر مسکن از محل اوراق ممتاز برای خانواده‌های دارای فرزند افزایش یافت.

بر اساس این طرح سقف تسهیلات مسکن به ازای هر فرزند زیر ۲۰ سال و حداکثر تا چهار فرزند افزایش یافت. به عبارت دیگر به ازای یک فرزند زیر ۲۰ سال ۲۵ درصد، دو فرزند زیر ۲۰ سال ۵۰ درصد، سه فرزند زیر ۲۰ سال ۷۵ درصد و چهار فرزند زیر ۲۰ سال تا ۱۰۰ درصد به سقف تسهیلات خرید و تعمیر مسکن اضافه می‌شود.

با اعلام بانک مسکن، دوره بازپرداخت این دستورالعمل در تقسیط به روش ساده، به ازای هر فرزند زیر ۲۰ سال سن، به میزان دو سال و حداکثر تا سقف ۱۰سال قابل افزایش است. همچنین با توجه به مهلت زمان اجرای قانون، اعطای تسهیلات موضوع این دستورالعمل حداکثر تا آبان ماه ۱۴۰۷ امکان‌پذیر است.

گفتنی است، درحال حاضر سقف تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق ممتاز برای متقاضیان در شهر تهران به صورت انفرادی ۴۰۰ میلیون تومان و درحالت زوجین ۸۰۰ میلیون تومان است. همچنین سقف تسهیلات تعمیر مسکن در تمامی شهرهای کشور ۱۶۰ میلیون تومان تعیین شده است.

متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سقف تسهیلات از محل اوراق ممتاز در شهرهای مختلف کشور به پورتال بانک مسکن به آدرس www.bank-maskan.ir مراجعه کنند.