رنگ‌گرانی در جعبه‌مدادرنگی‌ها

به گزارش افکارنیوز، فرهاد بشیری در گفت‌وگو با خانه ملت، اظهار داشت: تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش نیاز به ابزارهایی دارد که یکی از آنها لوازم‌التحریر بوده و جزو امکاناتی است که باید دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل در اختیار داشته باشند.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت لوازم‌التحریر نسبت به سال گذشته افزایش محسوس و چشمگیری داشته تصریح کرد: این افزایش قیمت به گونه‌ای است که برخی از خانواده‌ها برای تهیه لوازم‌التحریر فرزندان خود دچار مشکل شده و در تنگنا قرار گرفته‌اند به طوری که اشتیاق تحصیل را در بین دانش‌آموزان کمرنگ کرده است.

وی در ادامه افزود: مسئولان وزارت آموزش و پرورش باید تدبیری بیندیشند که تمام دانش‌آموزان از هر قشری قادر به تهیه لوازم‌التحریر مورد نیاز خود با قیمتی مناسب باشند.

بشیری با مدنظر قرار دادن این موضوع که در برخی از کشورهای دنیا برای لوازم‌التحریر دانش‌آموزان یارانه پرداخت می‌شود، عنوان کرد: در کشور ما نیز گاهی اوقات نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌هایی برای فروش لوازم‌التحریر به قیمت مناسبت راه‌اندازی می‌شود که البته پاسخگوی نیاز تمام جامعه نیست و شاهد هستیم که کیفیت این لوازم با قیمت آنها همسو نسیت.

این نماینده مجلس نهم با تاکید بر ضرورت تعامل وزارت آموزش و پرورش با وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تولید لوازم‌التحریر ارزان‌قیمت، افزود: آمار و ارقام حاکی از آن است که تنها ۵ درصد لوازم‌التحریر دانش‌آموزان در داخل کشور تولید می‌شود و حدود ۹۵ درصد آن وارداتی است که این موضوع یک هشدار جدی برای مسئولان به شمار می‌رود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی به جهت پشتسر گذاشتن تحریمها یادآور شد: برای آنکه بخش بیشتری از لوازمالتحریر در داخل کشور تولید شود، باید مسئولان وزارتخانههای آموزش و پرورش و صنعت، معدن و تجارت راهکاری برای توسعه تولیدات داخلی لوازمالتحریر و کاهش قیمت آن بیابند.