ارقام تغییر قیمت سوخت صحت ندارد

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، سید شمسالدین حسینی با بیان اینکه هر اقدامی برای مرحله دوم هدفمندسازی یارانهها در چارچوب تفاهم و توافق با مجلس شورای اسلامی انجام میشود، اظهارداشت: آن چیزی که برای خود ما هم تعجب آور است، مطرح شدن برخی از ارقام و اعدادی است که هیچ مبنایی ندارد و کذب است.

سخنگوی اقتصادی دولت تاکید کرد: هرگاه تصمیمی در این باره گرفته شود در زمان مناسب اعلام خواهد شد.

وی گفت: باید از برخی فضاهای کاذبی که این نوع خبرها ایجاد می کند، پرهیز شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی از افزایش انضباط پولی و تامین نقدینگی پایان سال خبر داد.

حسینی با بیان اینکه باید گردش، تامین و تخصیص وجوه در کشور همراه با انضباط پولی باشد، افزود: اقداماتی که در ماه‌های اخیر انجام شد از جمله انتشار اوراق مشارکت، تعدیل و کاهش قابل توجه اضافه برداشت بانک ها به مدیریت نقدینگی کشور کمک می‌کند.

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: در حال تدارک منابع مورد نیاز برای عیدی و توزیع اسکناس کافی برای مردم هستیم.

حسینی اظهارداشت: مصوبه ای را در کارگروه تخصصی تنظیم کردیم که با تایید رئیس جمهور به استانداری ها ابلاغ شد تا در کنار سازمان های نظارتی؛ نظارت بر قیمت‌ها، تنظیم و توزیع کالاهای خاص افزایش یابد.

وی ادامه داد: البته نظارت به تنهایی کفایت نمی‌کند و تامین و توزیع به موقع و مناسب از اقداماتی است که در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد.

سخنگوی اقتصادی دولت با اشاره به ذخیره سازی از محل تولید داخلی و همچنین واردات گفت: این ذخیره سازی ها در حدی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت با کمک اصناف قابلیت برخورد با نوع نوسان های قیمتی را بهتر و بیشتر از قبل دارد.

**تداوم جلسات مشترک دولت و مجلس

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین از تصمیم‌گیری برای تداوم جلسات مشترک دولت و مجلس شورای اسلامی برای بررسی وضعیت اقتصادی کشور خبر داد و تصریح‌کرد: قرار است در این جلسات موضوعات مهم کشور بررسی و تصمیماتی اتخاذ شود.

به گفته سخنگوی اقتصادی دولت، همچنین در این جلسات قرار است مسایل کلان بودجه بحثو بررسی شود.

وزیر امور اقتصادی ودارایی در خصوص اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه‌ها نیز تصریح کرد: تمامی اقدامات هدفمند کردن یارانه ها با تفاهم دولت ومجلس شورای اسلامی انجام می‌شود.

حسینی همچنین از ابلاغ قوانین و تدوین طرحها و لایحهها برای کاهش اثرات تورمی ناشی از تحریم خبر داد و گفت: قرار است پشیبانی بیشتری از اقشار مختلف مردم انجام شود.