به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، عضو شورای مرکزی کمیته امداد گفت: با واگذاری ساماندهی اشتغال روستائیان و شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر به کمیته امداد، پیش بینی میشود هدف دولت در امر این نوع اشتغال، حدود ۹۵ درصد محقق شود.

حمیدرضا ترقی در نشست مدیران و کارکنان کمیته امداد استان کهکیلویه و بویراحمد اظهار کرد: شیوه مدیریت صحیح اقتصادی مهمترین مسیر از بین بردن فقر در جامعه است.

وی توزیع عادلانه ثروت بین مردم را از مهمترین اهداف دولت در طرح هدفمندی یارانه‌ها عنوان کرد و گفت: اگر بجای افزایش یارانه نقدی، درمان مردم رایگان شود به نفع جامعه است و هزینه کمتری دارد.

ترقی در رابطه با طرح توانمندسازی در کمیته امداد اضافه کرد: در برخی از شهرها به تمامی مددجویان واجد شرایط اشتغال، تسهیلات لازم پرداخت شده است و اکنون نوبت به دیگر مددجویان رسیده که برای توانمندسازی بهتر سایر مددجویان، به همکاری و همیاری همه دستگاه‌ها و به خصوص بانکها نیاز است.

دبیر و عضو شورای مرکزی کمیته امداد تصریح کرد: با توجه به مزیت‌های نسبی کمیته امداد در اجرای طرح‌های اشتغالزایی همچون نظارت، مدیریت و فروش تولیدات، ایجاد اشتغال روستائیان و شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر به کمیته امداد واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه آینده کاری کمیته امداد در جهت رفع فقر امیدبخش است، گفت: واگذاری این سامانه به کمیته امداد تحول بزرگی در زمینه اشتغال و رفع بیکاری در جامعه بوجود میآورد.