نقش گردشگری در اقتصاد و تولید اشتغال

به گزارش افکار، دکتر محمدرضا رفیعی با تاکید بر نقش تولید و اشتغال در توسعه گردشگری عنوان کرد: اگر می خواهیم جامعه ای پویا و بالنده داشته باشیم باید چرخه تولید واشتغال را فعال نماییم. و زمانی به رشد خواهیم رسید که نگاهی جهانی به مسائل داشته باشیم.

مشاور اقتصادی پروژه پدیده شاندیز با تاکید براینکه نگاه جهانی باعثمی شود که معرفت‏، مدیریت و هنر را در کنار یکدیگر به کار گیریم، گفت: برای اینکه بتوانیم کشور خود را در تمامی عرصه ها آباد کنیم باید اندیشه دقیق و انگیزه را یکجا باهم داشته باشیم و اگر این دو کنار هم نباشند از اهداف اصلی خویش عقب می مانیم.

وی با اشاره به پروژه پدیده شاندیز گفت: در ساخت پروژه شهر رویایی پدیده شاندیز، مدیریت و برنامه ریزی های دقیق در جهت جذب نیروی انسانی باعثشده است که بتوانیم زمینه رشد اشتغالزایی را به صورت مستقیم و غیر مستقیم در منطقه بوجود آوریم. و برنامه ریزی های دقیق توسط مدیران ارشد اجرایی باعثشده است که پیشرفت فیزیکی پروژه با سرعت هرچه بیشتر به زمان تعیین شده نزدیک شود.

دکتر محمد رضا رفیعی با اعلام اینکه بخش های اقتصادی کمی وجود دارند که از چنین انعطاف پذیری و قابلیت انطباق با محیطی که در آن عمل می کنند بهره مند باشند افزود: گردشگری در چارچوب گفتمان اشتغالزایی، می تواند ابزار مهمی برای توسعه ثروت باشد.

گفتنی است ، پس از بهره برداری از پروژه پدیده شاندیز شاهد تاثیرات مثبت بیشتری در تقویت ارزش های بومی و فرهنگی منطقه ، گشودن جوامع محلی به روی تاثیرات خارجی و توسعه توان بالقوه منطقه می گذارد که برای بسیاری از توریست ها قابل توجه خواهد بود.