زمینه تولید ۲۴ میلیون تن فولاد فراهم می‌شود

به گزارش افکارنیوز،مهدی غضنفری امروز - پنجشنبه - در مراسم افتتاح کارخانه ذوب آهن پاسارگارد در شیراز اظهار کرد: عملیات اجرایی واحدهای تولیدی با ظرفیت ۳۰ میلیون تن در سال فراهم شده که طی سال‌های آتی به بهره برداری خواهد رسید و برنامه پنجم توسعه در زمینه تولید ۵۵ میلیون تن فولاد را محقق می‌کند.


غضنفری گفت: ‌ این درحالیست که در زمان آغاز کار دولت نهم میزان تولید فولاد در کشور حدود ۱۰ میلیون تن در سال بود.


وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: از اسفند ۹۰ تا بهار ۹۱ دولت فشار زیادی را در عرصه اقتصادی تحمل کرد. دولت که با استفاده از منابع داخلی پروژه‌های بزرگ صنعتی، تجاری، پزشکی‌، آموزشی و صنعت را آغاز کرده و کشور را به یک کارگاه بزرگ بدل کرده بود به واسطه دشمنی‌ها و تحریم‌های ناشی از تدبیر دشمنان در اسفند ۹۰ و بهار ۹۱ فشار دو چندانی را تحمل کرد.


وی گفت: ‌ وقتی درآمد ارزی به نصف کاهش می‌یابد فشارهای زیادی به دولت و تولیدکننده در تمام عرصه‌ها وارد خواهد شد.


غضنفری با بیان این‌که شرایط یک سال اخیر شرایطی سخت تر از دوران جنگ تحمیلی بود، خاطرنشان کرد: علیرغم تمام فشارهای اقتصادی و بر خلاف آنچه دشمن به دنبال آن بود در بهار امسال دولت انتخاباتی برگزار کرد که حتی دشمنان آن را فوق‌العاده خواندند.


وی با اشاره به برخی از عملکردهای دولت‌های نهم و دهم، این عملکردها را در مقایسه با سال‌های قبل بسیار مطلوب خواند و گفت: در عرصه‌های تجارت، صنعت و توسعه صنایع به رشد بسیار مطلوبی دست یافته‌ایم و زمینه را برای تداوم توسعه صنعتی ایران اسلامی فراهم کرده‌ایم.