به گزارشافکارنیوز، محمدرضا فرزین، اظهار کرد: صندوق توسعه ملی یک صندوق حاکمیتی و یک نهاد بین المللی است که رتبه‌های شفافیت و مجموع دارائیهای صندوق توسط سازمان‌های معتبر بین‌المللی نظیر SWFI نیز به طور منظم و شفاف اعلام می‌شود و رتبه‌های صندوق را نیز به طور ادواری تعیین می کند.

وی ادامه داد: در حالی که در سایت صندوق منابع صندوق به طور شفاف اعلام شده است که مجموع واریزی منابع ارزی حاصل از صادرات نفت خام، گاز و میعانات گازی و فراورده‌های نفتی و سود حاصله از زمان تاسیس صندوق توسعه ملی تا پایان خرداد ماه سال ۱۳۹۲ معادل ۵۲ میلیارد و ۲۹ میلیون و ۶۵۷ هزار دلار است برخی رسانه‌ها به ارائه آمارهای غیر واقعی می‌پردازند.

رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی گفت: آمار عملکرد صندوق به صورت رسمی هر ماه از طرف صندوق به مراجع داخلی، ارکان صندوق و سازمان‌های بین المللی و به طور سه ماهه به کمیسیون های برنامه و بودجه و اقتصادی مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود.

فرزین خاطرنشان کرد: اطلاعات صندوق در مورد دارائیها، منابع ارزی و ریالی تخصیص یافته باید از طریق سایت رسمی صندوق یا اعلام رسمی آن توسط رییس هیات عامل صندوق ارائه شود که این امر نیز به طور منظم صورت می‌پذیرد.

وی با ابراز تاسف نسبت به این که تعدادی از رسانه‌ها برخلاف منافع ملی با اخذ اطلاعات از سایر منابع و بدون مراجعه به سایت صندوق و اطلاعات رسمی منتشره تلاش دارند که با طرح موضوعات کاملا خلاف و غیر واقعی افکار عمومی را درباره عملکرد صندوق مخدوش کنند، ادامه داد: حتی یک دلار یا یک ریال از منابع صندوق صرف پرداخت بدهی‌های نقدی دولت و یا پرداخت به مسکن مهر نشده است واین موضوع کذب محض است.

رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی تاکید کرد: همانطور که بارها اعلام شده نهاد ناظر بر صندوق توسعه ملی، هیأت نظارت صندوق توسعه ملی است که متشکل از سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و سازمان حسابرسی است که دارای دبیرخانه ای است که در صندوق مستقر است و کلیه عملیات مالی صندوق را نظارت می‌کند.

به گفته او هر گونه اختصاص غیرقانونی احتمالی از منابع صندوق سریعا توسط این هیأت باید بررسی و اعلام ‌شود که تاکنون هیچ گونه اختلافی در این خصوص بین هیأت نظارت و هیأت عامل وجود نداشته است.

فرزین افزود:در حالی که صندوق توسعه ملی در یک سال اخیر با عملکرد شفاف و اقدمات موثر، رتبه شفافیت صندوق را از ۶۱ به ۳۲ و رتبه مجموع دارائیهای صندوق را از ۲۷ به ۲۰ در بین ۶۸ صندوق ثروت ملی دنیا ارتقاء داده که اطلاعات آن بر روی سایت www.swfinstitute.org/fund-rankings نیز قابل دسترسی است ، فضاسازی کذب رسانه ای داخلی ، موجب تعجب نهادهای معتبر بین المللی نیز شده است که چرا عدهای در داخل کشور در پی ایراد شبهه و زیر سوال بردن عملکرد صندوق توسعه ملی هستند.