به گزارش افکارنیوز، بهروز نعمتی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت مسئول رسیدگی و مدیریت هر سه بخش اقتصادی است اما از شواهد امر چنین بر می‌آید که بخش بازرگانی این وزارتخانه همچنان ضعیف عمل می‌کند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس در توضیح مدعای خود گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت در حوزه صنعت در قامت یک ژنرال عمل می‌کند ولی از نظر بازرگانی در سطح یک سرباز نیز نتوانسته است عمل کند. به بیان دیگر برای مدیریت اصولی بخش بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت معاونی در حوزه بازرگانی داخلی باید منصوب شود که در سطح وزارت باشد.

وی تصریح کرد: در مجموعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با وجود قول‌های وعده داده شده برای بازبینی مشکلات طی ۱۰۰ روز ولی در عمل هیچ نشانه‌ای از این اتفاق مشاهده نمی‌شود در حالی که این بخش نیاز به اصلاحات اساسی دارد.

نعمتی دولتی بودن اقتصاد کشور را از دلایل کاهش نیافتن قیمت‌ها با وجود روند نزولی قیمت ارز و طلا دانست و افزود: تجارت کشور با وزارت صنعت، معدن و تجارت است ولی خود این وزارتخانه گرفتار تجارت است. با وزیر صنعت، معدن و تجارت صحبت کرده‌ایم و ایشان قول اصلاح داده‌اند ولی سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت از مصرف‌کننده هیچ اقدام موثری در بازار انجام ندادند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس ابراز تاسف کرد: ستاد تصمیم‌گیر در حوزه‌های اقتصادی، وزارت صنعت، معدن و تجارت است اما متاسفانه اقدام موثری از این ستاد مشاهده نمی‌شود. دستگاه‌های نظارتی نیز به صورت شفاهی توان برخورد با عوامل اقتصادی را دارند و نهایت کاری که می‌توانند انجام دهند استیضاح وزیر است ولی این موضوع رافع مشکل نیست.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، وزارت صنعت، معدن و تجارت را در حوزه بازرگانی فاقد برنامه دانست و افزود: به وعده وزیر برای اصلاح بخش بازرگانی کشور خوش‌بین نیستم چرا که هر خوشبینی نیازمند نشانه‌هایی است ولی نه برنامه و نه مشورتی از وزارت صنعت، معدن و تجارت مشاهده نمی‌شود؛ بنابراین چطور می‌توان خوش‌بین بود.

وی ابراز تاسف کرد: ژنرالها فکر میکنند میتوانند نقش گروهبان و سرباز را به خوبی ایفا کنند در حالی که کارها باید به صورت کارشناسی و تخصصی دنبال شود.