نعمت‌زاده: باید دولت را کوچک کنیم

به گزارشافکارنیوز، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت عصر امروز شنبه در کنگره ملی حماسه اقتصادی و نقش متخصصین در دولت جمهوری اسلامی اظهار داشت: دولت را باید کوچک کنیم و از تجارب دولت‌های موفق در اداره کشور استفاده کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه نباید لفظ غرب یا شرق‌زده را به کار برد افزود: استفاده از تجارب دیگران اشکالی ندارد نباید دیدگاه‌هایمان را بسته کنیم.

وی با بیان اینکه باید مبارزه با فساد اداری از طریق انسان‌های پاک صورت گیرد یادآور شد: تجربه سی و چند ساله ما نشان داده با بگیر و ببند خیلی موفق نبوده‌ایم اما شفاف کردن مقررات بسیار کمک می‌کند و ما در وزارتخانه خود شروع کرده‌ایم تا همه مقررات را به اطلاع همگان برسانیم.

نعمت‌زاده با تاکید بر اینکه باید شاخص‌ها را از این ورطه سرازیری بیرون بیاوریم و به عددی که به چشم‌انداز ۲۰ ساله وجود داشته برسانیم گفت: البته در برخی از موارد مانند صنعت بعید است که به آن عدد برسیم اما اگر سریع حرکت کنیم نزدیک خواهیم شد و علی‌رغم وجود مشکلات باید اقتصاد را فعال‌تر کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ما نمی‌توانیم از طریق بانک مرکزی و سیستم بانکی ریال تزریق جامعه کنیم گفت: در حال حاضر تورم رو به کنترل و کاهش است و باید اجازه دهیم به این صورت باشد چراکه با تورم ۳۰ و ۴۰ درصدی نمی‌توان شاهد تولید و شکوفایی اقتصادی بود.

وی ضمن درخواست از مردم برای حمایت از تولید داخلی یادآور شد: ممکن است کیفیت محصول داخلی به خوش‌رنگی محصول خارجی نباشد اما باید از تولید داخلی استفاده کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکید بر حمایت از صنعت داخلی افزود: این همان کاری است که در کره و ژاپن صورت گرفت که همچنین در این صورت صنعت نیز بیشتر تلاش می‌کند تا برای بقای خود کالا را رقابتی کند.

نعمت‌زاده در ادامه سخنان خود به موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره و تصریح کرد: مقام معظم رهبری طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور وقت آقای هاشمی فرمودند باید صادرات کشور بالاخص صادرات غیرنفتی توسط بخش خصوصی به نحوی افزایش یابد که اگر شیرهای نفت را ببندند با مشکل مواجه نشود از این رو تنها راه این است که سهم صادرات غیرنفتی را بالا ببریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید ۸۰ درصد صادرات غیرنفتی باشد و تنها ۲۰ درصد از صادرات نفتی استفاده شود.