به گزارش افکارنیوز، اسماعیل جلیلی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص تأثیر اجرایی شدن توافقات ژنو بر اقتصاد که از امروز آغاز می‌شود، گفت: پاسخ این سؤال بدیهی است، با توجه به کاهش سطح تحریم‌ها برای دسترسی ایران به بازارهای جهانی و ایجاد فرصت برای نقل و انتقال منابع از داخل به خارج می‌توان به تأثیرات مثبت اجرای تعهدات ژنو امیدوار بود.

وی افزود: اگر در بازارهای دنیا فضایی را ایجاد کنیم که علاوه بر نفت، گاز و میعانات گازی محصولات دیگری ارائه کنیم، می‌توانیم امیدوار باشیم که اجرای توافقات ژنو برای اقتصاد کشور منجر به رشد اقتصادی شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: اجرای تعهدات ژنو ظرفیت‌های تولیدی ما را فعال و بیکاری ما را به ظرفیت اشتغال مبدل می‌کند، همچنین رویکرد تورم را نسبت به کاهش آن تسهیل می‌کند و در نتیجه آن در حوزه اقتصادی به یک پیشرفت می‌رسیم.

جلیلی گفت: یادمان باشد که رویکرد تحریمها و رفع آن همان طور که به صورت طولانی مدت ایجاد شد به صورت یکپارچه قابل رفع نیست،اما ایجاد فضای مثبت ناشی از رفع تحریرمها باعث کاهش انتظارات تورمی در مردم و ایجاد ثبات و آرامش در سامانه اقتصادی کشور خواهد شد.