بانک ملی ایران باید در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی پیشگام باشد

دکتر عبدالناصر همتی در همایش سراسری بانک ملی ایران که امروز با حضور مدیران ارشد این بانک در تالار حافظ ادارات مرکزی برگزار شد، با اشاره به ابلاغ راهکارها و خط مشیهای اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری و اعلام آمادگی رئیس محترم جمهور برای اجرای آن، گفت: بانک ملی ایران به عنوان مهمترین بنگاه اقتصادی و بزرگترین بانک کشور، اقدامات خود را برای رسیدن به اهداف در این زمینه تنظیم خواهد نمود که در این راستا رسالت مهمی بر دوش مدیران بانک است.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ریاضتی نیست بلکه این اقتصاد بویژه در شرایط تحریم کشور برای شکل‌گیری تولید ملی و جلوگیری از شکنندگی اقتصاد کشور در مقابل تهدیدها مهم است و بانک ملی ایران باید در این زمینه با حمایت از تولید ملی پیشگام باشد.

همتی ضمن تبریک موفقیت بانک ملی ایران در همایش رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران به عنوان رتبه اول در میان ۵۰۰ شرکت برتر کشور ادامه داد: دو مسئولیت مهم مدیران بانک در روزهای باقی‌مانده تا پایان سال، رسیدن به اهداف پیش بینی شده در زمینه منابع و استفاده از ماده ۱۶ قانون بودجه برای تعیین تکلیف مطالبات معوق است.

وی پتانسیل‌های بانک ملی ایران را بالا عنوان کرد و گفت: نقاط قوت در بانک ملی ایران بالاست که این قابلیت‌ها باید بالفعل شوند و در این راستا امکانات و نیروی انسانی توانمند شناسایی شده و با آموزش و دادن مسئولیت، نتایج مطلوب کسب خواهد شد.

احیای جایگاه بانک ملی ایران، هدف فعلی هیأت مدیره است
مدیرعامل بانک ملی ایران در ادامه همایش گفت: هدف من، تحول در بانک ملی ایران و احیای جایگاه اصلی آن می‌باشد. مطمئناً قبول مسئولیت در بانک ملی ایران در شرایط حال حاضر برای تمامی مدیران این بانک، دغدغه‌ای ملی است و ما نیز علی‌رغم تمامی مسائل با قدرت در این مجموعه فعالیت‌ خواهیم کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های این بانک گفت: برنامه تحول بانک ملی ایران با رویکرد اصلاح ساختارها و فرایندها طراحی شده است.

همتی با تاکید بر حضور نیروهای توانمند و مجرب در بانک ملی ایران و عدم نیاز به تزریق نیرو از خارج بانک، خواستار تلاش همه جانبه مدیران بانک برای تحقق اهداف موسسه شد و گفت: همکاران باید در چارچوب اهداف دولت تدبیر و امید، به طور جدی فعالیت کنند تا در ۴ سال آینده بتوان کارنامه خوبی ارائه کرد.

وی در بخش دیگری از همایش با اشاره به اهمیت بازاریابی و مشتری‌مداری، بر ضرورت احترام به مشتریان و جلوگیری از هر گونه رفتار غیرحرفه‌ای در شعب که موجب نارضایتی مشتریان می‌شود، تاکید کرد.

مدیرعامل بانک ملی ایران سفر به ادارات امور شعب در آینده برای آشنا شدن جزئی‌تر با مسائل هر منطقه و بازرسی‌های غیرمحسوس در شعب برای ارزیابی رفتار همکاران در برخورد با مشتریان را از برنامه‌های سال آتی بانک عنوان کرد و ادامه داد: شاخص‌های مهم بررسی عملکرد مدیران، فعالیت مطلوب در زمینه منابع، مصارف و وصول مطالبات است.

گفتنی است در این همایش، اعضای هیأت مدیره، معاونان و سایر مدیران بانک در بخشهای جداگانه به ابراز دیدگاههای خود در زمینه وضعیت بانک پرداختند.