به گزارش افکارنیوز، علی تاجرنیا با اشاره به حذف کارشناسان از تصمیم‌گیری‌های کلان کشور در دولت گذشته عنوان کرد: نقش هدفمندی یارانه‌ها، امری بسیار مثبت و لازم است که در طول سال‌های گذشته بسیاری از اقتصاد‌دانان از لزوم آغاز آن سخن گفته‌اند. طرحی که اجرای درست آن می‌توانست در رشد اقتصادی کشور تاثیر به سزایی داشته باشد.

وی با انتقاد از نحوه‌ی توزیع یارانه‌ها در گام اول هدفمندی اظهار کرد: متاسفانه رفتار دولت در بین مردم این تلقی را ایجاد کرد که یارانه‌های نقدی، یک حق ملی است و هر کس آن را دریافت نکند، حقوق‌اش ضایع خواهد شد. این مساله باعثشد بسیاری از مردم فارغ از وضعیت درآمدی‌شان ثبت‌نام کرده و یارانه دریافت کنند که این مساله به نادیده گرفتن اهداف اصلی طرح و بی‌توجهی به تولید منجر شد.

تاجرنیا افزود: از این رو معتقدم اقدام دولت برای حذف یک طرفه یارانه‌ها، چندان به صلاح نیست اما می‌توان با کنار رفتن داوطلبانه، فرهنگ شکل گرفته را تغییر داد. بنده آمادگی دارم در حمایت از این طرح رسما از دریافت یارانه انصراف دهم.

این کارشناس خاطر نشان کرد: هرچند در کوتاهمدت نمیتوان انتظار داشت تعداد انصرافهای داوطلبانه به حدی برسد که فشارهای اقتصادی دولت را کاهش دهد، اما صرف راهاندازی چنین کمپینی در تغییر فرهنگ غالب مردم و مهیاکردن شرایط برای اهداف بلندمدت دولت موثر خواهد بود.