به گزارش افکارنیوز، ایرج ندیمی با بیان این مطلب اظهار داشت: ‌ الگوی اقتصاد مقاومتی در اصل برپایه اقتصاد بومی و ایرانی - اسلامی طرح‌ریزی شده است و با تکیه بر آن می‌توان به خودکفایی در بخش‌های مختلف رسید.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس تاکید کرد: اقتصادی که به مردم و منابع درون کشور متکی نبوده و تولید محور نباشد، نمی‌تواند منجر به توسعه‌یافتگی کشور شود.

وی درباره تفاوت‌های اقتصاد مقاومتی با ریاضت اقتصادی توضیح داد: تعریف و مفهموم این دو مدل اصلا یکسان نیست، زیرا اقتصاد مقاومتی در اصل اقتصادی مردمی است که با مشارکت مردم در بخش اقتصاد می‌تواند موانع را پشت سر گذاشت و با بی‌نیازی به منابع خارجی از تمامی ظرفیت‌های کشور استفاده کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب باید به سرعت ازسوی مسوولان اجرایی و عملیاتی شود و مجلس نیز در این راه تمام تلا ش خود را خواهد کرد.

ندیمی خاطرنشان کرد: برای اجرا و عملیاتی‌شدن این سیاست، باید ضوابط دست و پا گیر دولت در مسیر اقتصاد برداشته شده و تمام ابزارها در مسیر اجرای کامل اقتصاد مقاومتی قرار گیرد.

ندیمی در پایان تاکید کرد: تعامل کامل میان قوای سهگانه کشور و اجرای صحیح قانون هدفمندی یارانهها از جمله راهکارهای مهم عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی است.