به گزارش افکارنیوز، اطلاع از سطح کاذب قیمت‌های پیشنهادی در بازار مسکن، به متقاضیان کمک می‌کند در مواجهه با چنین فایل‌هایی، از قبول آن پرهیز کنند و با واکنش نسبت به دلال یا مالک مربوطه، از او بخواهند در نرخ خود تجدیدنظر کند.

با توجه با قیمت‌های ذکر شده در جدول قیمت‌های پیشنهادی فروش امروز نبض بازار، متقاضیان در بازار مسکن می‌توانند با واحدهایی که ارزش هر متر مربع آنها بیش از قیمت عادلانه تعیین شده است آشنا شوند. در سال جاری ۲ رویداد مهم باعثشد تا عده‌ای از مشاوران املاک و همچنین برخی از فروشنده‌ها به اصطلاح از آب گل آلود ماهی بگیرند و دست به سوءاستفاده بزنند. اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و از طرف دیگر کاهش سود بانکی علت‌هایی بود تا عده‌ای در بازار مسکن اقدام به بازار گرمی کنند و بلافاصله سطح قیمت‌های پیشنهادی را ۱۰درصد افزایش دهند.

اما همانطور که رئیس اتحادیه مشاوران املاک در هفته گذشته اعلام کرد هیچ‌یک از این رویدادها نمی‌تواند جو موجود در قیمت‌ها را دائمی کند. به همین خاطر حتی اگر اکنون این شایعات توسط برخی از سوءاستفاده‌کننده‌ها در بازار مسکن رنگ واقعیت گرفته باشد به نظر می‌رسد از کم‌کاری خریداران است چراکه آنها با باور کردن پیش‌بینی دروغین این دسته از افراد به آنها کمک می‌کنند تا به خواسته خود جامه عمل بپوشانند. از سوی دیگر عده دیگری از فعالان بازار مسکن که منصف هستند به «دنیای اقتصاد» اعلام کردند: متقاضیان در بازار مسکن یقین داشته باشند که بازار مسکن بیش از قیمت‌های واقعی که توسط برخی از مالکان تعیین می‌شود کشش افزایش ندارد.