بازار مسکن؛ همچنان در رکود

بازار خرید و فروش مسکن که در هفته های گذشته، با رویکردهای متفاوتی مواجه شده بود، در حال حاضر با آرامش مواجه شده است و قیمتها نوسان چندانی ندارند؛ اما هنوز هم به نسبت درآمد متقاضیان، قیمتها در تهران بالاست و اغلب مردم قادر به خرید آپارتمان در تهران نیستند.

به گزارش مهر، نوسانات خرید و فروش موجب شده است که مالکان تمایلی به فروش نداشته باشند و متقاضیان مسکن هم از خرید آپارتمان با این قیمت ها اجتناب کنند بنابراین میزان معاملات در بازار مسکن نسبت به سال گذشته با رکود بیشتری مواجه شده است.

در این رابطه هفته گذشته رئیس اتحادیه کشوری املاک در گفتگو با مهر رکود در بازار مسکن را اعلام کرد و گفت: قیمتها در برخی از مناطق تهران موجب شده که خرید و فروش مسکن دوباره به حالت رکود درآید و خریداران و فروشندگان تمایلی به معامله در این بازار نداشته باشند.

یکی از مشاوران املاک در گفتگو با مهر با تائید رکود در بازار مسکن، گفت: نسبت به سال گذشته، خرید و فروش کاهش یافته است و آپارتمانهای نوساز با نوسان قیمتی بیشتری مواجه شده اند.

وی به تغییرات قیمتی در برخی از موارد مرتبط با بخش مسکن اشاره کرد و افزود: نوسانات قیمتی در کالاهای اساسی و مواد اولیه ساخت مسکن، تاثیر زیادی را در بازار خرید و فروش مسکن می گذارد که باید با تدابیری این نوسانات کنترل شود.

قیمت آپارتمان در برخی از محله های تهران

براساس گزارش خبرنگار مهر، آپارتمانی ۴۵ متری در خیابان تهرانسر یک خوابه با انباری و بالکن با قیمت ۶۷ میلیون تومان به فروش می رسد و همین متراژ در پیکان شهر متری ۹۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

۳۷ متری در انتهای جیحون حسام الدین با ۱۲ متر انباری به قیمت ۵۲ میلیون تومان به فروش می رسد و سوئیت ۴۲ متری، ۱۵ ساله در میرداماد با پارکینگ و انباری با قیمت ۱۴۵ میلیون تومان عرضه می شود.

۵۰ متری یکخوابه تکواحدی در خیابان شریعتی سرباز هم با قیمت ۶۸ میلیون تومان به فروش می رسد و همین متراژ در خیابان بنی هاشم شمالی ۱۱۰ میلیون تومان قیمت دارد.

براین اساس آپارتمانی ۵۳ متری درخیابان ایرانمهر امام حسین نوساز با ۲۰ میلیون وام، ۲۵ میلیون رهن و ۴۵ میلیون نقد به فروش گذاشته شده است، همچنین ۶۲ متری در فلاح بدون پارکینگ باقیمت هر مترمربع یک میلیون و ۵۰ هزار تومان به فروش می رسد.

گزارشها حاکی از آن است که ۶۵ متری در نارمک میدان تسلیحات ۲ خوابه، ۱۵ سال ساخت در طبقه سوم ۸۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

آپارتمانی نوساز در تهران نو فلکه اطلاعات هم با متراژ ۶۵ متر با پارکینگ و انباری متری ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به فروش می رسد و ۷۰ متری در هاشمی قصرالدشت هم ۸ ساله با پارکینگ و انباری ۱۰۵ میلیون تومان به فروش می رسد.

۷۰ متری در بهار شمالی ۲ خوابه ۱۵۰ میلیون تومان از سوی مالک قیمت گذاری شده است، همچنین ۷۵ متری در خیابان مجیدیه جنوبی ۲ خوابه با پارکینگ با قیمت ۹۲ میلیون تومان به فروش می رسد.