مسکن مهر گران نمی شود

به گزارش افکارنیوز، نریمان، با بیان اینکه ۴۰۰ هزار واحد از ۲ میلیون واحد مسکن مهر توسط شرکت عمران شهرهای جدید در حال ساخت است، گفت: با مدیریت صحیح قول می‌دهم ۹۰ درصد از این واحدها را تا پایان امسال به بهره‌برداری برسانیم.
وی در ادامه افزود: به علت تورم‌های ایجاد شده و قراردادهای موجود افزایش قیمت مسکن‌های مهر ایجاد می‌شود و متقاضیان مسکن مهر پرند نگران افزایش قیمت نباشند و به موقع واحدهای خود را تحویل می‌گیرند.

نریمان با اشاره به اینکه متولی تأمین اعتبار مسکن مهر دولت نیست، گفت: مردم باید از محل تسهیلات و آورده‌های خودشان مسکن مهر را تکمیل کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه اظهار داشت: در صورتی که طبق تفاهم‌نامه سه جانبه تعاونی‌ها در ساخت مسکن مهر کوتاهی کرده باشند، وزارت راه و شهرسازی با آنها برخورد می‌کند و در صورتی که این تعاونی‌ها از سوی وزارت تعاون باشد مسئول برخورد آنها این وزارت‌خانه است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در ادامه تصریح کرد: ما تاکنون تمامی تعهدهای دولت گذشته را انجام داده‌ایم و تا پایان اتمام این پروژه‌ها تلاش می‌کنیم با بهترین کیفیت و امکانات رفاهی از جمله مدرسه، درمانگاه و کلانتری این واحدها را به متقاضیان تحویل دهیم.

نریمان در ادامه اظهار داشت: برخی از پیمانکاران به دلیل افزایش قیمت، ساخت پروژه‌ها را متوقف کرده‌ بودند که با مذاکراتی که انجام دادیم این پیمانکاران ساخت پروژه‌ها را ادامه دادند.

وی در ادامه تصریح کرد: افتتاح پروژه‌ها را به صورت مرتب انجام می‌دهیم و سعی خواهیم کرد هیچ تأخیری در بهره‌برداری وجود نداشته باشد.

نریمان در ادامه خاطرنشان کرد: برخی از متقاضیان افزایش قیمتی که در دوره‌های قبل را انجام شده بود پرداخت نکرده‌اند در صورتی که آنها باید با پرداخت به موقع آورده‌های خود پیشرفت پروژه‌های خود را تسریع کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه یادآور شد: تا اطلاع ثانوی هیچ افزایش قیمتی در پروژه‌های مسکن مهر وجود نخواهد داشت.

وی در ادامه افزود: متقاضیان فاز دو و سه پرند باید هرچه سریع‌تر افزایش قیمت مسکن مهر را پرداخت کنند.

بر اساس این گزارش، ‌ بسیاری از متقاضیان مسکن مهر به دلیل افزایش قیمت مسکن مهر از تحویل واحدهای خود انصراف داده‌اند و همین امر باعثشده دلالان با خرید واحدهای آنها زمینه‌ساز افزایش قیمت و دلال‌بازی در این حوزه شوند.

همچنین یکی از مدیران تعاونی مسکن مهر با بیان اینکه ۳۰۰ نفر متقاضی مسکن مهر در این تعاونی بودند، گفت: به دلیل افزایش قیمت، ۲۰۰ نفر از متقاضیان انصراف دادهاند در حالی که دلالان با خرید این واحدها زمینهساز افزایش قیمت و حضور دلال بازی در این منطقه شدهاند.