تعرفه متعادل تر برای مکالمه درون شبکه‌ تلفن همراه

به گزارش افکارنیوز، حسن رضوانی با اعلام اینکه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تعرفه پایه یک دقیقه مکالمه درون شبکه‌ای تلفن همراه برای سیم‌کارت‌های دائمی را ۴۹۹ ریال و سقف آن را ۵۹۹ ریال تعیین کرده است، اظهار کرد: بر این اساس اپراتورهای تلفن همراه می‌توانستند تعرفه خود را در بازه عددی ۴۹۹ و ۵۹۹ ریال تعیین کنند.

وی افزود: در این راستا اپراتور ایرانسل، تعرفه مکالمات سیار به سیار درون شبکه‌ای را تغییر نداده و با قیمت پایه ۴۹۹ ریال این خدمات را ارائه می‌دهد و در بخش سیار به سیار برون شبکه‌ای و سیار به تلفن ثابت نیز تعرفه را از ۶۲۵ ریال به ۴۹۹ ریال کاهش داده است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط بازار و الزامات شرایط رقابتی این انتظار وجود داشت که اپراتورها تعرفه متعادل‌تری را انتخاب کنند، گفت: اپراتور همراه اول نیز می‌توانست در محدوده تعرفه پایه و سقف که در مصوبه ۱۸۴ پیش‌بینی شده بود تعرفه پایه یا کمتر از ۵۷۰ ریال فعلی را انتخاب کند اما براساس تصمیم هیات مدیره، شرکت مخابرات ایران تعرفه ۵۷۰ ریال را برای ارائه خدمات تلفن همراه تعیین کرد.

معاون رگولاتوری در تشریح مصوبه ۱۸۴ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات عنوان کرد: کمیسیون به منظور یکنواخت‌سازی تعرفه‌های تلفن‌همراه، برقراری عدالت تعرفه‌ای با حذف منطقه‌های(زون‌های) بین‌شهری و تعیین آبونمان به صورت پلکانی، فراهم‌کردن امکان تعریف بسته‌های تعرفه‌ای مختلف توسط اپراتور، نظارت‌پذیری بهتر و پایه‌گذاری نظام تعرفه‌ای علمی، تغییر تعرفه‌ها را تصویب کرد.

او تاکید کرد: در شرایط رقابتی مشترکین تلفن همراه با در نظر گرفتن تعرفه‌ها می‌توانند از خدمات هر یک از اپراتورهای تلفن همراه استفاده کنند.