اغوای مردم با وعده یکی بخر دو تا ببر

به گزارش افکارخبر، محمد آقاطاهر رئیس اتحادیه بنکداران موادغذایی، با انتقاد از عدم کنترل قیمت‌گذاری در برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: برخی از این فروشگاه‌ها از عدم کنترل قیمت‌گذاری حداکثر سود را برده و با وعده یکی بخر دو تا ببر، مردم را اغوا می‌کنند.

وی افزود: این موضوع نشان می‌دهد که قیمت‌گذاری دچار مشکل است؛ چرا که به طور واقعی امکان ارائه تخفیف تا این حد وجود ندارد، با این وجود مسئولان این فروشگاه‌ها ادعا می‌کنند که شیوه مدیریت جدیدی را در پیش گرفته‌اند.

آقاطاهر با اشاره به رواج فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سطح شهر گفت: در دراز مدت این فروشگاه‌ها موجب کسادی بازار خرده‌فروشان و در نهایت از بین رفتن صنف عمده‌فروشان می‌شود.

به گفته رئیس اتحادیه بنکداران موادغذایی دولت تدبیر و امید که همواره به دنبال کارآفرینی و افزایش اشتغال بوده، باید تدبیری برای این موضوع بیندیشد تا شاهد از بین رفتن و تعطیلی ۲۰ هزار واحد صنفی نباشیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اتحادیه بنکداران نظارتی بر واردات موادغذایی که تنها چند ماه به انقضای آن مانده می‌کنند یا خیر، گفت: این اتحادیه در این رابطه نظرات خود را به سازمان‌های مربوطه ارائه کرده است اما پیگیری این موضوع خارج از حیطه وظایف ما است.

آقاطاهر تصریح کرد: واردات این نوع کالاها توسط تاجران معتمد و باسابقه انجام نمی‌شود و با توجه به این که در برخی از کشورهای همسایه با نزدیک شدن به تاریخ انقضای یک کالا آن را به نصف قیمت می‌فروشند، برخی افراد سودجو اقدام به واردات آن به کشور می‌کنند.

وی تأکید کرد: این موضوع یک خیانت است و باید با آن برخورد جدی شود.