تیم اقتصادی دولت تغییر می‌کند؟

به گزارشافکارخبر، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود با اصحاب رسانه ضمن تقدیر از رأی نمایندگان به کلیات و جزئیات طرح برجام از هیئت رئیسه مجلس و بخصوص علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که به گفته وی با مدیریت واقعبینانه و شایسته‌ای را در این زمینه به خرج داد تشکر ویژه کرد.


وی با اشاره به اینکه دولت پیش بینی می‌کند برجام در اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده به مرحله اجرا گذاشته شود، گفت: رئیس جمهور امشب در برنامه زنده‌ای برنامه اقتصادی دولت درباره ۵ ماه باقیمانده تا اجرای برجام را به طور زنده برای مردم تشریح می‌کند.


سخنگوی دولت همچنین از تشریح جزئیات این برنامه در هفته آینده از سوی ستاد اقتصادی دولت خبر داد.


نوبخت با اشاره به نهایی شدن پیش نویس احکام قانونی برنامه ششم توسعه در جلسه گذشته هیئت دولت اعلام کرد: دولت به زودی برنامه ششم توسعه را با قید یک فوریت به مجلس تقدیم می‌کند و قانون بودجه سال ۹۵ را نیز در مهلت قانونی به مجلس تقدیم خواهد کرد.


وی در پاسخ به سوالی درباره سخنان رئیس جمهور مبنی بر احتمال تغییر در دولت به واسطه برنامه‌های اقتصادی و اینکه آیا قرار است در تیم اقتصادی دولت تغییری ایجاد شود، گفت: بحث‌های زیادی با رئیس جمهور درباره مسائل اقتصادی مطرح شده است که همگی مبتنی بر نفس برنامه بوده است.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی افزود: تغییری در تیم اقتصادی دولت ایجاد نمی‌شود البته بنده معاون رئیس جمهور هستم و رئیس جمهور نسبت به تعهداتی که به مردم داده است، به تبع هر تصمیمی که لازم بداند اخذ می‌کند.

نوبخت در پاسخ به سوالی درباره پیگیری حقوقی فاجعه منا نیز گفت: خانم امین‌زاده از سوی دولت در این زمینه موظف به پیگیری مطالبات دولت شدند.

وی افزود: دولت تا تعیین تکلیف ۶۵ مفقود این حادثه مسائل و پیگیری‌های خود در جهت صیانت از حقوق شهروندان ادامه می‌دهد.

سخنگوی دولت همچنین درباره پرداخت یارانه مهرماه به حساب خانوارها، گفت: قطعاً تا قبل از پایان مهرماه یارانه این ماه در حساب خانوارها قرار خواهد گرفت.