سقف اوراق مسکن ۶۰ میلیون تومان نشد

به گزارشافکارخبر، فرابورس ایران با انتشار اطلاعیه ای در خصوص مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار مبنی بر افزایش سقف تسهیلات مسکن اعلام کرد: با توجه به نامه ۴ آبان‌ماه معاونت سپرده ممتاز بانک مسکن، تاکنون هیچ تغییری در سقف تسهیلات اوراق تسهیلات مسکن قابل معامله در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران ایجاد نشده است.


همچنین به محض دریافت اطلاعات جدید در مورد تغییر شرایط تسهیلات مسکن، شرایط جدید به اطلاع فعالان بازار سرمایه و متقاضیان استفاده از تسهیلات مسکن خواهد رسید.

بر اساس این گزارش؛ در حال حاضر سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن بانک مسکن در قالب فروش اقساطی، برای اشخاص عادی ۳۵۰ میلیون ریال و برای زوج‌های جوانی که تاریخ ثبت عقد آنها ۱۷ دی‌ماه ۹۲ به بعد باشد، ۵۰۰ میلیون ریال و سقف تسهیلات جعاله تعمیر و تکمیل مسکن نیز ۱۰۰ میلیون ریال است.


در جلسه اخیر شورای پول و اعتبار، با افزایش سقف فردی تسهیلات ساخت و خرید مسکن از محل حساب سپرده سرمایه‌گذاری ممتاز مسکن در سقف‌های ۶۰۰،۵۰۰ و ۴۰۰ میلیون ریال به ترتیب در شهر «تهران»، «مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت» و «سایر مناطق شهری» موافقت به عمل آمد.