به گزارش افکارخبر به نقل از  فارس، با معرفی 30 میلیارد پروژه برای سرمایه‌گذاری از سوی ایران به عنوان مالک چهارمین ذخایر بزرگ نفت در جهان، شرکت‌های «توتال»، «رویال داچ شل» و «لوک‌اویل» در میان شرکت‌های بین‌المللی هستند که ذخایر نفت و گازی را در ایران برای توسعه انتخاب کرده‌اند.

علی کاردر مدیر بخش سرمایه‌گذاری و تامین مالی شرکت ملی نفت ایران در مصاحبه‌ای در تهران گفت: «شل»، «توتال» و «لوک‌اویل» همگی میادینی که تمایل دارند توسعه آنها را انجام دهند، تعیین کردند.

در ادامه گزارش بلومبرگ آمده است، درحالی‌که تهران خود را برای پایان تحریم‌ها آماده می‌کند، این کشور 70 پروژه نفت و گاز طبیعی به ارزش 30 میلیارد دلار به سرمایه‌گذاران خارجی طی کنفرانس 2 روزه در تهران معرفی کرد.

امیرحسین زمانی‌نیا معاون وزیر نفت ایران در امور بین‌الملل و تجارت در این کنفرانس گفت: تمامی تحریم‌های بانکی و اقتصادی در هفته نخست ماه ژانویه برداشته خواهد شد.

کاردر گفت: ایران می‌تواند نخستین قرارداد توسعه‌ خود را در ماه‌های مارس یا آوریل آینده به امضا برساند. قراردادهای انرژی جدید 20 ساله در کنفرانس تهران به سرمایه‌گذاران معرفی شد. «قدم بعدی به عهده خارجی‌هاست که ارزیابی‌های فنی را انجام دهند و یک شریک داخلی انتخاب کنند.»