بازی جدید برای تحویل خودروهای اقساطی

به گزارش افکارخبر، شرکت سایپا امروز با ابلاغ بخشنامه‌ای به نمایندگی‌های فروش خود از آنها خواست تا برای انجام فرآیند تحویل خودروها از مشتریان به اندازه 120 درصد مبلغ تسهیلات، چک تضمینی بانکی یا سفته دریافت کنند.

 

همچنین در این بخشنامه از مشتریان خواسته شده تا گواهی فک پلاک از محضر تهیه و به نمایندگی ارائه کنند.

این در حالی است که در زمان ثبت نام فروش خودرو به اندازه اقساط تسهیلات از مشتریان چک بانکی دریافت شده بود.

محمد طاعتی یکی از خریداران تندر 90 سایپا در این مورد به فارس گفت: روزی که برای خرید خودرو ثبت نام کردم صحبتی از دریافت چک یا سفته اضافه نبود اما حالا نمایندگی سایپا برای تحویل خودرو از من خواسته تا 50 میلیون تومان سفته ارائه کنم.

وی ادامه داد: در زمان ثبت نام به اندازه اقساط تسهیلات 36 ماهه، چک بانکی ارائه کرده بودم اما امروز اعلام کردند که باز هم باید چک اضافه تحویل دهم.

این خریدار خودرو تصریح کرد: طبق اعلام نمایندگی سایپا، زمان 30 روزه تعیین شده برای تحویل خودرو از روز ارائه چک یا سفته اضافه محاسبه خواهد شد، در حالی که در قرارداد عنوان شده که مدت زمان تحویل خودرو 30 روز پس از تکمیل وجه خواهد بود.

به گزارش فارس، بازی جدید خودروسازان برای تحویل خودرو در حالی اتفاق افتاده که خودروسازان بر سر تأمین اعتبار طرح فروش اقساطی خودرو با بانک مرکزی دچار چالش جدی شده بودند و به گفته مسئولان بانک مرکزی، خودروسازان تضمین‌های لازم را برای دریافت تسهیلات ارائه نکرده بودند و حاضر به پشت نویسی چک های بانکی نبودند.

به نظر می رسد اقدام جدید سایپا برای دریافت چک یا سفته اضافه به دنبال همین اختلاف خودروسازان و بانک مرکزی باشد.