شرایط دریافت وام کالا چیست؟/جزئیات جدید از زبان بانک مرکزی

به گزارش افکارخبر،وی ادامه داد: قرار بود در یک کارت تسهیلات ارائه شود اما پیشنهاد شد که به جای تسهیلات یکباره مانند وام خودرو از ساز و کار تسهیلات خرد استفاده شود.

وی با بیان اینکه در طول یک ماه از طرح خاص به عام تبدیل شد، اضافه کرد: در طول این 6 ماه به میزانی که وزارت صنعت، معدن و تجارت به لحاظ مشکلاتی که تولیدکنندگان دارند را حل کنند.

وی گفت: بانک مرکزی سال گذشته در نقدینگی واحدهای تولیدی کمک کرد و تولیدی که صورت گرفت مقداری از این اعتبارات به دلیل نبودن تقاضا در انبارها دچار سکون شده است.

وی افزود: در حال حاضر تلاش ها بر این است که تقاضا تحریک شود و بین 4 تا 5 هزار میلیارد تومان وزارت صنعت برای رونق اعلام کرده که به همین میزان نیز بانک مرکزی در نظر گرفته است.

وی گفت: هر چقدر بانک مرکزی بخواهد کمک کند حدود 5.6 درصد به نقدینگی اضافه می شود که تورم را به دنبال دارد. نرخ تسهیلات افزایش پیدا نمی کند. نرخ سود 12 درصد و به صورت یکساله در 12 ماهه تقسیط شده است.

وی تصریح کرد: این طرح بین دستگاهی است و با کمک دستگاه ها و نهادهای مختلف باید اجرایی شود و اگر این طرح بدون تدبیر و برنامه ریزی اجرا شود مردم باید ضرر آن را پس دهند.