شیوا:خودرو به دستورالعمل جدیدی نیاز ندارد

به گزارش افکارخبر،رضا شیوا اظهارداشت: اعتقاد داریم آزادسازی قیمت بلیت هواپیما خوب است؛ به شرط آنکه بسترهای لازم آن فراهم باشد، یعنی عرضه و تقاضا متعادل باشد اما متاسفانه در حمل و نقل هوایی این اتفاق نیفتاد.

وی گفت: ما معتقدیم که این کار باید در خطوطی اتفاق بیفتد که در آن خطوط تعداد قابل توجهی هواپیما و شرکت‌های متعدد وجود داشته باشد اما وقتی که در یک خط فقط یک شرکت هواپیمایی فعال باشد، معلوم است که این آزادسازی قیمت‌ها به افزایش قیمت منجر خواهد شد.

رئیس شورای رقابت تصریح کرد: آزادسازی قیمت بلیت هواپیما نباید برای جبران انباشت زیان‌های گذشته باشد و این درست نیست بلکه باید در جهت افزایش خدمات و کیفیت بهتر باشد.

شیوا در پاسخ به سئوالی درباره قیمت‌گذاری جدید خودرو در شورای رقابت هم گفت: بحث خودرو در مسیری افتاده که به دستورالعمل جدیدی نیاز ندارد.

وی اظهارداشت: فعلا بحث خودرو در دستور کار شورای رقابت قرار ندارد و خودروسازان با وام‌های داده شده مقداری کارشان رونق پیدا کرده است، ضمن اینکه وظیفه شورای رقابت نظارت بر ضوابط قیمت‌گذاری و تعرفه و دخالت در بازارهایی که در آن بازار رقابتی وجود نداشته باشد، است.