شاخص بورس باز هم درجا زد

به گزارش افکارخبر،شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه 25 آذر ماه 94، با افت 86 واحدی به رقم 62 هزار و 147 واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز با 13 واحد افت عدد 9 هزا رو 612 واحد را تجربه کرد.

شاخص سهام آزاد شناور اما با کاهش 68 واحدی عدد 68 هزار و 210 واحد را تجربه کرد.

 شاخص بازار اول نیز در حالی با کاهش 25 واحدی عدد 42 هزار و 731 واحد را تجربه کرد که شاخص بازار دوم با 387 واحد افت روی عدد 140 هزار و 336 واحد رضایت داد.

همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) در پایان معاملات امروز این بازار با 4 واحد افت عدد 685 واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی سه شرکت تاپیکو با 38 واحد، پالایش نفت بندرعباس با 26 واحد و گروه مپنا با 14 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل نماد معاملاتی سه شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با 22 واحد، بانک صادرات با 6 واحد و پالایش نفت اصفهان با 5 واحد افزایش بالاترین تاثیر مثبت را بر برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران امروز به بیش از 77 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 416 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 31 هزار و 575 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های ایران مرینوس، حق تقدم خرید سهام تراکتورسازی ایران، بهمن لیزینگ، اوراق مرابحه شرکت واسط مالی خرداد یکم، اوراق اجاره شرکت واسط مالی دی، حق تقدم خرید سهام بیمه سامان از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در عین حال نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری نیرو، سرمایه‌گذاری و توسعه خوزستان متوقف شدند.

به گزارش فارس، امروز در نماد معاملاتی بیمه آرمان تعداد 10 میلیون سهم به ارزش بیش از یک میلیارد و 800 میلیون تومان از سوی سهامدار عمده در دامنه نوسان منفی قیمت‌ها کد به کد شد.

همچنین امروز در بازار خرده‌فروشی سهام بورس تهران معاملات بلوکی سهام در نماد معاملات کالسیمین با جابه‌جایی بیش از 35 میلیون سهم به کد شخص حقیقی دنبال شد.

در نماد معاملاتی پست بانک ایران نیز امروز باوجود فشار عرضه سهام از سوی اغلب سهامداران حقیقی اما تکاپوی خریداران برای جمع‌آوری این سهم در بازار منجر به شکل‌گیری صف خرید 8 میلیون سهمی در پایان معاملات امروز بازار با وجود دست به دست شدن بیش از 35 میلیون سهم با ارزش 4 میلیارد تومانی در این نماد معاملاتی بود.

در نماد معاملاتی بانک ملت نیز بازارگردانی سهام به جابه‌جایی بیش از 26 میلیون سهم از کد سهامدار حقوقی شرکت به کدهای درون گروهی منتهی شد.

در این میان تلاش برای جمع‌آوری حق تقدم سهام فولاد مبارکه امروز به معامله 34 میلیون سهمی در این نماد معاملاتی از سوی سهامداران حقیقی همراه شد.

در نماد بانک صادرات اما بازارگردان این سهم در حالی فرایند تهاتر سهام از کدهای تابعه شرکت را دنبال کرد که امروز بیش از 20 میلیون سهم در این نماد معاملاتی در محدوده صفر تابلو دست به دست شد.

در نماد معاملاتی گسترش نفت و گاز پارسیان نیز تهاتر سهام از کدهای سهامداران حقوقی به جابه‌جایی بیش از 8 میلیون سهم در این نماد معاملاتی به ارزش بیش از 2 میلیارد و 200 میلیون تومان منتهی شد.

همچنین نماد معاملاتی پالایش نفت بندرعباس نیز امروز همسو با برخی دو طرفه‌ها از سوی سهامداران حقیقی شاهد جابه‌جایی بیش از 3 میلیون سهم به ارزش یک میلیارد و 192 میلیون تومان بود.

در نماد تاپیکو نیز تهاتر سهام از سوی سهامدار عمده در محدوده کمتر از 3 میلیون سهمی در حالی ادامه پیدا کرد که ارزش معاملات امروز این سهم را به بیش از 843 میلیون تومان رساند.

به گزارش فارس، بورس تهران امروز همسو با تداوم افت قیمت جهانی نفت و کاهش مداوم قیمت کالاهای اساسی در دنیا شاهد درجا زدن نماگرهای منتخب خود در محدوده‌ای کم حجم بود.

بازاری که به نظر می رسد حتی با برطرف شدن بزرگترین ریسک‌های سیاسی از جمله بسته شدن پرونده هسته‌ای ایران همچنان قادر به ترسیم دورنمایی مثبت برای خود نیست. در این میان برخی کارشناسان معتقدند با وجود علاقه دولت برای مانع شدن از تقویت مالی گروه‌های رقیب سیاسی از طریق بورس، شرایط رخوت و سستی آن تا موعد انتخابات ادامه خواهد داشت.