ادغام بازرگانی با وزارت اقتصاد اشتباه است

گروه اقتصادی،طهماسب مظاهری در گفت‌وگو با «افکارخبر» درباره ادغام بازرگانی با وزارت اقتصاد اظهار داشت: حتما در رابطه با این موضوع کارشناسان نشسته‌اند بحث کرده‌اند، اما نظر آن کارشناسان با نگاه کارشناسانی که من جزو آنها هستم، متفاوت است.

 

وی با تاکید بر این‌که ادغام بازرگانی با وزارت اقتصاد به هیچ‌وجه کار درستی نیست، افزود: این‌که وظایف وزارت بازرگانی با وظایف وزارت اقتصاد در یک سازمان جمع شود، برای یک کشوری است که دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها فقط کار ستادی می‌کنند و کار اجرایی ندارند.

 

وزیر اسبق اقتصاد تصریح کرد: وزارت اقتصاد ما وظایف بسیار سنگینی برعهده دارد که اگر بخواهد وارد بخش بازرگانی شود، کار اقتصادی خود را از دست می‌دهد و دیگر نمی‌تواند وظایف وزارت اقتصاد را انجام دهد.

مظاهری متذکر شد: به نظر من ادغام بازرگانی با وزارت اقتصاد اصلا کار درستی نیست و کار اشتباهی است و باید در این تصمیم تجدیدنظر شود.

وی با اشاره به مشکلی که ادغام ایجاد می‌کند، عنوان کرد: در این شرایط وزارت اقتصاد به جای این‌که بنشیند سیاست‌گذاری اقتصادی کند، دنبال تدارک وزارت بازرگانی و مسایل آن است. از سوی دیگر، وزارت بازرگانی نیز از سیاست‌های خود دور می‌شود.

وزیر اسبق اقتصاد خاطرنشان کرد: ادغام بازرگانی با وزارت اقتصاد پیشنهاد نامناسبی در شرایط کنونی اقتصاد است.