محمد حاج رسولی ها گفت: سیاست بخش آب در بودجه سال ۱۳۹۵ تقویت بخش حفاظت و بهره‌برداری است که در این میان، بودجه‌های طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی و بخش رودخانه‌ها رشد قابل توجهی داشته است.

مشاور وزیر نیرو افزود: در خصوص طرح‌های سازه‌ای همچون سد و شبکه نیز همان سیاست اولویت‌بندی گذشته را پیگیری می‌کنیم.

وی اظهارداشت: تقویت مسائل بین‌المللی بخش آب و همچنین سازمان‌های مردم نهاد از دیگر سیاست‌های وزارت نیرو است که به دستور وزیر مقرر شده کمیته ملی سدهای بزرگ و کمیته‌ ملی آبیاری و زهکشی از یکسو و گنجینه‌ ملی آب ایران از سوی دیگر تحت پوشش مدیریت منابع آب ایران قرار گیرد که این موضوع در حال پیگیری است.

وی با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد، بیان داشت: با استفاده از این سازمان‌ها می‌توان به خوبی از عملکرد بخش آب کشور که مدتی است به طور غیرمنصفانه‌ای مورد نقد قرار گرفته، دفاع کرد.

حاج رسولی‌ها بر لزوم توجه به موضوعاتی همچون اقتصاد مقاومتی و پژوهش و تحقیق تأکید کرد و اظهارداشت: موضوع اقتصاد مقاومتی باید در برنامه کاری همه مدیران قرار گیرد و در بخش آب موضوع افزایش بهره وری مهمترین سر فصل اقتصاد مقاومتی است.

وی در خصوص تحقیقات نیز گفت: مقام معظم رهبری روی این موضوع تاکید خاصی داشته اند و به خصوص بر لزوم توجه به تحقیق در وزارت نیرو اشاره فرموده اند که به این موضوع نیز باید توجه ویژه ای داشته باشیم.