عبدالرضا مصری در ارتباط با تذکر خود درباره توزیع برنج های آلوده و تاریخ مصرف گذشته شرکت بازرگانی دولتی ایران درصحن علنی مجلس اظهار کرد: هدف از طرح این موضوع در صحن علنی مجلس، اخطاری، پیش گیرانه و برای جلو گیری از توزیع  برنج های آلوده و تاریخ گذشته در بازار مصرف است.

 

وی با بیان اینکه نمی خواهم اعتماد مردم نسبت به آن چه خریداری می‌کنند از بین رود افزود: بر این اساس به مدت 4 روز به شرکت بازرگانی دولتی ایران مهلت داده می شود تا از تصمیم خود مبنی جابه جایی و تغییر بسته‌بندی  این برنج‌ها صرف نظر کند، در غیر این صورت اسناد و جزئیات کامل آن را منتشر می‌کنم.

 

نماینده مردم کرمانشاه درمجلس ادامه داد: بنده اطلاع دارم که می خواهند این برنج ها را از انبار بازرگانی دولتی خارج کرده و به انبارهای دیگری ببرند و در آنجا با بسته بندی و نصب تاریخ جدید به بازار مصرف عرضه کنند.

 

وی با بیان اینکه توزیع این برنج ها بازی با سلامت مردم است یاد آورشد: ما هر ساله شاهد هستیم که به تعداد افراد سرطانی در کشور افزوده می‌شود و بنده به دنبال این هستم که برنج آلوده تاریخ مصرف گذشته را با بسته بندی‌های جدید به مردم ندهند.

 

وی با تاکید بر اینکه این برنج ها باید منهدم شود افزود: مسئولین این شرکت دولتی باید پاسخگو باشند که چرا این برنج ها را این همه سال نگه داشته اند تا به این وضعیت برسد.

 

مصری با بیان اینکه محصولی که مصرف آن برای سلامتی مردم مضر است دیگر نبایدمسائل اقتصادی آن را مد نظر داشت گفت: با توزیع مجدد این برنج ها به بازار مصرف نیاز به صد برابر هزینه درمان وجود دارد .

 

مصری در پایان یاد آور شد: این برنج ها در انبارهای شرکت بازرگانی دولتی قرار دارد و ارتباطی با وزارت جهاد کشاورزی ندارد.