سال 95 جهش اقتصادی خواهیم داشت؟
 با اشاره به دلایل کاهش صادرات در سال 94 گفت: آمارها نشان می‌دهد که در نه ماهه نخست سال جاری صادرات 11 درصد و واردات 22 درصد کاهش یافته است و این موضوع تأیید کننده کوچک شدن حجم تجارت خارجی است.
 
وی افزود: اگر چه آمارها بیانگر مثبت شدن تراز تجاری هستند اما این مثبت شدن تراز به دلیل واردات بوده و در عمل دستاورد خاصی در پی نداشته است.
 
رئیس کنفدراسیون صادرات تصریح کرد: از ابتدای سال جاری موضوع مذاکرات هسته‌ای در دستور کار دولت قرار گرفت و این روند نزدیک به شش ماه طول کشید و همین طولانی شدن منجر به بلاتکلیفی فعالان اقتصادی و عدم پیش بینی اقتصاد شد.
 
وی به این نکته نیز اشاره کرد که در داخل کشور مشکلات اقتصادی و رکود منجر به کاهش خرید و فروش شد و می‌توان گفت در سال 94 اقتصاد با مشکلات بسیاری مواجه شد.
 
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی گفت: در سال 94 سال اقتصادی سختی برای دولت و بخش خصوصی بود و کاهش قیمت نفت نیز این موضوع را تشدید کرد.
 
لاهوتی با اشاره به اجرایی شدن برجام و رفع تحریم‌ها گفت: نباید انتظار داشت که با رفع تحریم‌ها یکباره کسب و کار خوب شود چرا که بهبود وضعیت تولید و تجارت حداقل سه ماه زمان خواهد برد و با اجرای برجام در اوایل سال 95 شاهد تحول خواهیم بود
 
وی ادامه داد: با اجرای برجام اگر اتفاق خاصی رخ ندهد سال 95 سال جهش اقتصادی خواهد بود.