مذاکره "غیرمستقیم" با بوئینگ برای خرید هواپیما

عباس آخوندی در پاسخ به این پرسش که شما از مذاکره با بوئینگ برای خرید هواپیما خبر داده اید، این مذاکرات در چه مرحله ای فرار دارد، افزود: با بوئینگ به صورت غیرمستقیم در حال مذاکره برای خرید هواپیما هستیم.

وی با بیان این که بوئینگ را وارد دور می کنیم تا با آنها رقابت کنند، در پاسخ به این پرسش که آیا از طریق واسطه با شرکت بوئینگ وارد مذاکره شده اید، تصریح کرد: «حتما که نباید مستقیم مذاکره کرد، کمی صبر کنید.»

آخوندی دیروز هم با اشاره به مذاکره سازمان هواپیمایی کشوری با آمریکایی ها برای راه اندازی خط هوایی مستقیم ایران-آمریکا خبر داد به تسنیم گفته بود: سازمان هواپیمایی کشوری برای راه اندازی خط مستقیم هوایی ایران- آمریکا مذاکراتی را آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 256 هواپیما در ناوگان هوایی داریم، افزود: از این تعداد 156 هواپیما عملیاتی که عمر طولانی دارند این مسئله باعث شده هزینه‌های تعمیر و نگهداری این هواپیماها افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه برای نوسازی ناوگان به 100 فروند هواپیما بردکوتاه نیاز داریم تأکید کرد: برای مسیرهای برد میانی و بلند نیز 400 فروند هواپیما نیاز داریم که در این رابطه مذاکراتی را با بوئینگ داشته ایم.

وی در پاسخ به پرسش دیگر تسنیم مبنی بر زمزمه‌های خرید هواپیمای سوخو گفت: این اخبار فقط شایعه است و هرگونه خرید هواپیما باید به تایید سازمان هواپیمایی کشوری برسد.