نفت همچنان در سراشیبی سقوط

در حالی که قیمت نفت افزایش های اولیه را خنثی کرد و 4 درصد کاهش یافت، شاخص بورس های اروپایی کاهش داشت. در عین حال، آمارهای ضعیف در خصوص احساس کسب و کار در آلمان، نگرانی ها درباره چشم انداز اقتصاد جهانی را تقویت کرد.
شاخص اف تی ای یو 3، که روز جمعه 3 درصد افزایش یافته و اولین رشد هفتگی در سال 2016 را تجربه کرده بود، در معاملات اولیه امروز 0.8 درصد کاهش یافت.
تدوام نگرانی ها در مورد مازاد عرضه و برداشت سود، موجب شد که قیمت نفت بر خلاف افزایش های اولیه امروز، 4 درصد کاهش یابد. پیش خریدها و افزایش تقاضا به دلیل برودت دمای هوا در بخش هایی از نیمکره شمالی روز جمعه موجب افزایش 10 درصدی قیمت نفت شده بود.
بر اساس نتایج یک تحقیق اقتصادی، روحیه کسب و کار تجاری در آلمان در ماه ژانویه به پایین ترین رقم در 11 ماه گذشته رسید. این آمار نشان دهنده رشد نگرانی در میان مدیران شرکت های مختلف در بزرگترین اقتصاد اروپا بود.
هفته گذشته، بانک مرکزی اروپا سیگنالی مبنی بر اتخاذ سیاست محرک اقتصادی بیشتر ارسال کرد و امیدواری ها در این خصوص که بانک های مرکزی دیگر همین مسیر را طی کنند، افزایش داد.
میشائیل هیوسون، تحلیلگر بازار در موسسه سی ام سی مارکتس در این باره گفت: «توجهات اکنون معطوف فدرال رزرو آمریکا و تصمیمات سیاست گذاری هفته گذشته  بانک مرکزی ژاپن خواهد شد. البته تمرکز اصلی روی بانک مرکزی آمریکاست که ماه گذشته در تصمیمی تاریخی برای اولین بار در 9 سال گذشته نرخ بهره برای را افزایش داد.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت، امروز با بیش از یک دلار کاهش به 30 دلار و 78 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز یک دلار و 45 سنت کاهش یافت و به 30 دلار و 95 سنت رسید.