آمادگی روسیه و اوپک برای جلوگیری از کاهش قیمت نفت

به نقل از راشاتودی، آرکادی دورکویچ، معاون نخست وزیر روسیه، از اعلام آمادگی جداگانه اوپک و روسیه برای کاهش صادرات نفت در صورت ادامه روند کنونی قیمت پایین خبر داد.

این مقام روس تأکید کرد  روسیه ابزار نگهداشتن سطح تولید نفت در سطوح کنونی را دارد اما این مسئله می تواند شرایط قیمتی نفت را بدتر کند.

دوورکویچ اعلام کرد در صورت باقی ماندن قیمت نفت در سطوح پایین این امکان وجود دارد که صادرات را کاهش دهیم و این چیزی است که کشورهای دیگر نیز نسبت به آن واقف هستند.

معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد به طور طبیعی پس از یک دوره کاهش سرمایه گذاری های نفتی در سراسر جهان قیمت نفت افزایش می یابد اما تا چه سطحی، هیچکس نمی داند ، و دوباره تولید شروع به افزایش می کند.

روز گذشته نماینده کویت در اوپک از آمادگی این کارتل نفتی برای کاهش صادرات نفت با هدف جلوگیری از ادامه روند کنونی قیمتی خبر داده است.

این مقام کویتی تأکید کرد اوپک برای همکاری با دیگر کشورهای تولید کننده نفت در جهان آماده است. اوپک تمایل دارد تا در صورت تمایل دیگر کشورهای نفتی غیر اوپکی با آنها در این زمینه همکاری کند.

نماینده کویت در اوپک ادامه داد کشورهای نفتی غیر اوپکی نیز بارها طی اظهاراتی از تمایل خود برای همکاری با اوپک گفته اند اما حقیقت متفاوت است.

این نماینده اوپکی با رد احتمال بازگشت قیمت به سطوح سال 2014 اضافه کرد که تا سال 2020 این احتمال وجود دارد که قیمت نفت به 40 تا 60 دلار افزایش یابد.