تاریخ مصرف برنج‌های موجود در انبارها درحال اتمام است

قاسمعلی حسنی اظهار کرد: به حدی برنج در انبارهای کشور موجود است که تا 2 سال آینده نیازی به واردات این محصول نداریم و به اندازه مصرف بیش از یک سال کشور برنج وجود دارد.

وی با بیان اینکه تاریخ مصرف برنج‌های موجود در برخی انبارها رو به اتمام است افزود: البته فعلاً مشکلی برای مصرف آنها وجود ندارد.

عضو هیئت رئیسه بنکداران مواد غذایی ادامه داد: با این وجود، از 4 آذر ماه سال جاری شاهد واردات دوباره این محصولات هستیم  و بیش از یک میلیون تن برنج در حالی برای واردات ثبت سفارش شده است که نیازی به واردات آنها وجود ندارد.

وی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی بدون مطالعه و بررسی وضعیت انبارها، اجازه ثبت سفارش و واردات مجدد برنج را داده است که بر این سیاست گذاری نقد جدی وارد است.

حسنی با بیان اینکه واردات برنج بدون توقف در حال انجام است و تمام شدنی نیست گفت: هر نهاد ، ارگان یا سازمانی که نیاز به برنج دارد به راحتی می‌تواند نیاز آنها را از منابع موجود در داخل و بدون نیاز به واردات تامین کرد.

مقام مسئول بنکداران صنایع غذایی در پایان گفت: برنج خارجی در حال حاضر با قیمت بنکداری 2 هزار 400 تا 3 هزار و 950 تومان و برنج ایرانی 6 هزار و 400 تومان تا 9 هزار تومان است.

مصرف سالانه برنج در کشور حدود 3 میلیون تن بوده که در سال جاری میزان تولید این محصول بیشتر از 2 میلیون اعلام شده است.