رویکرد نوین ایران خودرو درهمکاری های بین المللی به نفع ملت است

سید مهدی پور فاطمی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب گفت : وقتی آلمان یا فرانسه در کشور ما سرمایه گذاری می کنند برای حفظ سرمایه هایشان مجبور هستند در بسیاری از مباحث از کشور ما حمایت کنند و می توانیم در مباحث سیاسی و هجمه هایی که علیه کشورمان صورت می گیرد از توان این کشورها به عنوان رایزن استفاده کنیم.

وی  با استقبال از قراردادهایی که ایران خودرو با شرکت های فرانسوی و آلمانی امضا کرده است گفت: صنعت خودرو کشوری به سمت تولید خودروهایی با استاندارد های روز اروپایی ، ضریب ایمنی و کیفیت بالاتر گام برمی دارد .

پور فاطمی با تاکید بر اینکه باید بپذیریم خودروهایی که سوار می شویم باید استانداردهای روز جهانی را داشته باشد گفت: خودروهای  پژو و بنز مدتهاست در جاده های کشور ما حرکت می کنند و تاکنون رضایت خوبی از این خودروها داشته ایم اما برخی از این خودروها حدود20 سال پیش وارد کشور ما شده و اکنون با ورود خودروهای جدیدتر، توان رقابت با محصولات بالاتر را ندارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ تغییر مشهودی در خودروهای تولید داخل نیفتاده است گفت: خودروهای تولید داخل ایربگ درستی ندارد و تنها یک ایربگ و شاید برخی خودروها دو ایربگ دارند ، در حالی که خودروهای روز دنیا حداقل چهار ایربگ دارند . بنا بر این در رابطه با اینکه بخواهیم صنعت خودرو را در کشورمان متحول کنیم کار درستی کرده ایم.

پورفاطمی با تقدیر از مدیران ایران خودرو که قرارداد ساخت خودروهای جدید را بسته اند گفت: اکنون چین کارخانه بزرگی برای جهان است، آنها محصول و خودرویی را برای خودشان تولید نمی کنند بلکه برای دیگران تولید می کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد؛ ‌وقتی یک ایرانی سوار خودروهای بی کیفیت چینی می شود، با جان خودش بازی می کنند.  بنابراین اگر با خودروسازان بزرگ و معتبر جهان قرارداد همکاری داشته باشیم، به دلیل آنکه خودروهای استاندارد تولید می کنند، ضریب ایمنی و کیفیت را با هم خواهیم داشت .

وی احداث خط تولید محصولات ایران خودرو در الجزایر و عمان را بدون سرمایه گذاری نقدی ایران خودرو به فال نیک گرفت و خاطر نشان کرد؛ نباید به همین بسنده کنیم بلکه باید به فکر این باشیم که برای ادامه این روند و بستن چنین قراردادهایی لازم است خودروهای جدیدی را معرفی نماییم.