یارانه افراد فاقد کارت ملی واریز می شود یا نه؟!

 حمید پارسایی، درباره آمادگی سازمان ثبت احوال برای برگزاری انتخابات اظهار داشت: بر اساس قانون در زمان انتخابات دو سند هویتی کارت ملی و شناسنامه باید در اختیار رأی دهندگان باشد.

 

وی افزود: در حال حاضر همه آحاد جامعه دارای شناسنامه هستند و در این خصوص مشکلی نداریم ولی حدود 2 میلیون از افراد واجد شرایط رأی دهی کارت ملی نداشتند که تاکنون یک میلیون نفر از آنها برای دریافت کارت ملی ثبت نام کردند و بخشی نیز کارت ملی خود را دریافت کردند.

 

وی با اشاره به اینکه حدود 6 میلیون شناسنامه المثنی در 30 سال گذشته به چاپ و تحویل متقاضیان داده شده است، اظهار داشت: بر اساس قانون نباید فردی دارای دو شناسنامه باشد. هنگامی که به سازمان ثبت احوال مفقودی شناسنامه اعلام می‌شود سازمان شناسنامه المثنی را صادر می‌کند و هنگامی که شناسنامه‌ای پیدا می‌شود باید شناسنامه المثنی تحویل سازمان ثبت احوال داده شود.

 

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه در انتخابات اخیر از شماره ملی برای رأی گیری استفاده شده است، گفت: شناسنامه حدود 30 میلیون نفر دارای کد ملی نیز است که از 68/1/1 شناسنامه‌ها نیز دارای کد ملی شدند.

 

افزود: در حدود 60 میلیون نفر نیز کارت شناسایی ملی دارند که بالای 15 سال سن هستند.  

 

پارسایی درباره افرادی که تاکنون کارت ملی دریافت نکرده‌اند، گفت: سازمان ثبت احوال فراخوانی را اعلام کرده که هر چه سریعتر افرادی که فاقد کارت ملی هستند به سایت www.ncr.ir مراجعه و پیش ثبت نام کنند.

 

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه تاکنون یک میلیون نفر نسبت به دریافت کارت ملی خود اقدام کرده‌اند، گفت: بر اساس مذاکراتی که با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفته افرادی که برای دریافت کارت ملی اقدام نکنند یارانه آنها قطع می‌شود.

 

وی تأکید کرد: افرادی که در سایت پیش ثبت نام نیز انجام دهند یارانه آنها قطع نخواهد شد البته وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تمایلی به قطع یارانه این افراد ندارند.

 

پارسایی با تأکید بر اینکه حدود 98 درصد مردم کارت ملی دارند، گفت: سایت سازمان ثبت احوال فقط برای این افراد که تاکنون کارت ملی دریافت نکرده‌اند باز شده است که باید هر چه سریعتر برای پیش ثبت‌نام اقدام کنند.