سرمایه گذاری ایران در پالایشگاه جدید اسپانیا

 روزنامه ال پاییس در گزارشی نوشت:ایران نه تنها به ساخت یک پالایشگاه در اسپانیا علاقمند است بلکه اعلام نموده که یک سرمایه گذاری یک میلیارد و 800 میلیون یورویی و تولید 120 هزار بشکه نفت روزانه انجام خواهد داد.

هفته گذشته یک هیأت ایرانی برای اعلام پروژه های خود و آغاز درخواست همه مجوزهای مربوط برای راه اندازی آنها ، با مقامات وزارت امور خارجه و صنعت اسپانیا دیدار کردند.

به نوشته روزنامه، «خوسه مانوئل گارسیا مارگالو» وزیر خارجه اسپانیا روز پنجشنبه که در مراسم بازگشایی یک نیروگاه خورشیدی در شهر جنوبی «اورزازات» مراکش که از سوی شرکت اسپانیایی «آکسیونا» ساخته شده بود شرکت داشت ، فرصت را غنیمت شمرد تا در مورد علاقمندی ایران به ساخت یک پالایشگاه در اسپانیا تاکید کند.

وی چند روز پیش نیز در سفری که به بروکسل داشت همچنین در این مورد صحبت نمود اما از ارائه جزئیات خودداری کرد اما دیروز پنجشنبه ، ارزش این سرمایه گذاری را اعلام کرد و 'از کمک و همصدا بودن تا جایی که ممکن است، برای اینکه این واقعیت تحقق یابد' ، دفاع کرد.

گارسیا مارگالو اظهارداشت: روز 28 ژانویه (8 بهمن ) یک جلسه در این مورد در وزارتخانه با هیأت ایرانی داشت. در این رابطه ، هیأت مذکور که متشکل از نمایندگان سفارت ایران در اسپانیا و شرکت مهندسی که مسئولیت این پروژه را برعهده خواهد داشت بود ، همچنین از وزارت صنعت دیدار کردند .