بانک ها در مقابل کاهش نرخ سود بانکی مقاومت می کنند/ چرا بانک ها باید اینچنین سود بگیرند

گروه اقتصادی-حجت الاسلام مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با افکارخبر در خصوص قانون اصلاح نظام بانکی اظهار داشت: ما تلاش داریم در همین دوره نهم مجلس شورای اسلامی قانون بانکداری اسلامی را اصلاح کنیم زیرا این قانون نیاز به اصلاح جدی دارد.

 

وی افزود: بانکها در مقابل نرخ سود بانکی مقاومت می کنند. زمانی که تورم 40 درصد بود هرچه می خواستند  سود بانکی می گرفتند و الان که نرخ تورم به 12 درصد رسیده چرا باید مثل قبل سود بگیرند.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: نرخ بالای سود بانکی خلاف مصالح ملی است و به نفع اقتصاد نیست و اقتصاد کشور را فلج کرده است. 198 ماده را در همین مجلس برای اصلاح قانون بانکداری اماده کرده ایم و تا روزهای باقی مانده پایان عمر مجلس نهم امیدواریم به نتیجه برسد.

وی افزود: با مقام معظم رهبری نیزدرباره اصلاح نظام بانکی صحبت کرده ایم و امیدواریم بتوانیم این قانون را اصلاح کنیم.

حجت الاسلام مصباحی مقدم بیان داشت: دولت یازدهم در راستای اصلاح نظام بانکداری کار خاصی نکرد و به همین دلیل ا اصلاح نظام بانکی را در مجلس دنبال کردیم.

وی افزود: بسیاری از مشکلات امروز کشور به دلیل مشکلات بانکی است و طبق اصل 85 قانون اساسی می‌توانیم طرح اصلاح نظام بانکداری را در کمیسیون اقتصادی مجلس به تصویب برسانیم.