آغاز مشارکت جدید نفتی انگلیسی‌ها در ایران

 توسعه پژوهش محور میدان نفتی اهواز با مشارکت شرکت LR-Senergy انگلیس آغاز شد و نمایندگانی از این شرکت نفتی اروپایی به تهران و اهواز سفر کرده‌اند.

محمد کرامتی در تشریح جزئیات همکاری و مشارکت پژوهشی شرکت نفتی LR-Senergy انگلیس در توسعه میدان نفتی اهواز، گفت: بر این اساس کارگاه آموزشی مشترک پژوهشگاه صنعت نفت و LR-Senergy انگلیس و با حضور نمایندگانی از طرح توسعه پژوهش محور میدان اهواز، شرکت مناطق نفت خیز جنوب برگزار شد.

رئیس پژوهشکده مطالعات مخازن و توسعه میدان پژوهشگاه صنعت نفت با بیان اینکه هم اکنون بررسی پروژه‌های متعددی به منظورتوسعه فناوری‌های ازدیاد برداشت در این میدان نفتی در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: از این رو شرکت LR-Senergy انگلیس قرار است در تعدادی از محور‌های توسعه میدان اهواز همکاری کند.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه با توجه به پروژه بزرگ میدان نفتی اهواز پروژه‌ای ۱۰ ساله بوده و در هر یک از فاز‌ها چالش‌های مشخصی را دارد، اظهار داشت: قرار است شرکت‌های بزرگی همچون LR-Senergy به دلیل داشتن تجربه کافی در این زمینه استفاده کنیم.

به گزارش مهر، شرکت انگلیسی LR-Senergy یک شرکت خدماتی و پژوهشی در صنایع نفت و گاز است که در طول یک دهه گذشته تعدادی پروژه در کشورهای آفریقایی همچون کامرون، لیبریا، نامیبیا اجرا کرده است.

در حال حاضر ظرفیت تولید میدان اهواز به طور متوسط روزانه حدود ۷۰۰ تا ٧۵٠ هزار بشکه در روز برآورد می‌شود، ضمن آنکه میزان نفت درجای این میدان معادل ٣٧ میلیارد بشکه است.