ممنوعیت فروش کالاهای خارجی در نمایشگاه های بهاره

 از 12اسفند ماه فروشگاه های بهاره تهران در حکیمیه تهران پارس، ارم، بوستان ولایت، فرهنگسرای خاوران و مصلای تهران شروع به کار کردند.علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص برگزاری این نمایشگاهها گفت: مجموعا 4هزار واحد تولیدی و خدماتی در برپایی این نمایشگاه ها شرکت دارند و یکی از شاخصه های بزرگ حضور در نمایشگاه ها تولیدی بودن بنگاه است.

وی در ادامه افزود: حتما باید کالای ارائه شده در این نمایشگاه تولید داخلی باشدمگر اینکه مشابه داخلی نداشته باشند که این امر فقط در بخش خشکبار مطرح می شود در غیر این صورت و با مشاهده تخلف واحد مربوطه پلمب می شود و تخفیف بین 15 تا 20 درصدی در فروش آنها لحاظ شود. 

فاضلی در خصوص برگزاری این قبیل نمایشگاه ها عنوان کرد: سختی کار برگزاری این نمایشگاهها در ایجاد زیرساخت، فراهم نمودن امکانات برگزاری و بحث تأمین امنیت این نمایشگاهها است که نیروی زیادی را می طلبد و بازدیدکنندگان خواهان برگزاری بیشتر این نمایشگاهها در فصول مختلف هستند.

رئیس اتاق اصناف ایران تصریح کرد: باتوجه به استقبالی که از این نمایشگاهها شده در سال های آینده باید تمهیدات جدیدی اندیشیده شود و نوع و شکل آن تغییر یابد، حداقل در بحث برگزاری فروشگاههای بهاره یک طرح نو و نوین سازی باید شکل گیرد.

وی در خصوص کیفیت برگزاری نمایشگاه بهاره امسال گفت: بر اساس بازدیدی که از نمایشگاه بهاره پارک ارم داشتیم بیش از 90 درصد مردمی که رصد شدند از قیمت ها و کیفیت ها راضی بودند و لازم به ذکر است که کیفیت محصولات ارائه شده در این نمایشگاه در مقایسه با نمایشگاه سال های گذشته بسیار رضایت بخش بوده است.

فاضلی عنوان کرد: یکی از دلایلی که مردم از این نمایشگاه ها استقبال می کنند مربوط به وجود نهادهای نظارتی و برخوردی اعم از بازرسی اصناف، بازرسی اتحادیه، تعزیرات حکومتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

وی در پایان هدف برگزار این نمایشگاه ها  را چنین بیان کرد: تمام هدف ما حمایت از تولید داخلی است، حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی یعنی محوریت بخشیدن به نظام تولید کشور، اما برای نظارت همه نهادها باید همکاری کنند.