راه‌اندازی 5 رام قطار مسافری جدید

امروز سه‌شنبه مراسم راه‌اندازی پنج رام قطار مسافری جدید و بهره‌برداری از سالن خدمات مسافری ایستگاه راه‌آهن تهران با حضور وزیر راه و شهرسازی و  میرسید آقایی مدیر عامل راه‌آهن برگزار شد.

 

وزیر راه و شهرسازی ضمن بازدید از قطارهای جدید از سایر خدمات مسافری هم بازدید کردند و همچنین با مسافرین حاضر در راه‌آهن هم گفتگو کردند.

 

 

** باید سیستم واگن‌ها به دو برابر افزایش یابد

 

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران گفت: بعد از اجرای برجام در حال مذاکره با کشورهای مختلف هستیم تا یک سیستم لیزینگ قطار راه‌اندازی شود.

 

وی افزود: البته این کار برای قطار مشکل‌تر از هواپیما است اما نیازمندیم تا سیستم واگن‌ها به دو برابر افزایش یابد.

 

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بیش از 10 سال است که سرمایه‎‌گذاری در این حوزه محدود بوده است امیدواریم مذاکرات با کشورهای شرقی و اروپایی منجر به نوسازی واگن‌ها شود.

 

آخوندی اظهار داشت: یک سری واگن قدیمی برای نوروز کنار گذاشته شد و هزار و 850 صندلی عرضه می‌شود.

 

وی افزود: 50 درصد بلیت از طریق اینترنت و مابقی نیز از طریق با مراجعه به آژانس یا ایستگاه راه‌آهن قابل عرضه است.

 

 

آخوندی تصریح کرد: از جهت خدمات فروش، مال و صندوق امانات را از سالن قبلی جدا کردیم تا مردم آسایش بیشتری داشته باشند.

 

وی همچنین به احداث ایستگاه تاکسی جدید اشاره کرد تا از ازدحام جمعیت مقابل راه‌آهن جلوگیری شود.

 

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: از پنج رام قطار جدید، سه قطار پنج ستاره برای شرکت‌های خصوصی است که برای این شرکت‌ها از جهت دسترسی به سیستم ریلی همه چیز را سفت کرده‌ایم و همچنین به صندوق توسعه ملی معرفی و حمایت می‌شود.

 

آخوندی ادامه داد: همچنین برای شرکت‌های خصوصی با وزارت نفت هماهنگی به عمل آمده که اگر آمار قطارهای مسافری را افزایش دهیم مابه‌التفاوت انرژی از سوی راه‌آهن در اختیار این سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

 

وی در خصوص فروش چارتری بلیت گفت: در بحث بلیت‌های هوایی نظارت در سازمان هواپیمایی کشوری صورت می‌گیرد و برای راه‌آهن هم اگر تخلفی صورت بگیرد افراد می‌توانند با شماره 5149 تماس بگیرند.