طیب نیا: سال ۹۵ سال گشایش اقتصادی خواهد بود

علی طیب نیا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این روزها برای همکاران من روزهای آخر سال نیست، افزود: فردا و پس فردا همکاران بنده در خزانه و سیستم بانکی همچنان مشغول فعالیت هستند.

وی گفت: در سال‌جاری به رغم کاهش شدید قیمت نفت و اینکه هنوز تحریم‌ها در عمده این سال ادامه داشت اما موفق شدیم بودجه دولت را با وضعیت مطلوب به سرانجام برسانیم به نحوی که هزینه های جاری و حقوق و مزایای کارکنان دولت به نحو شایسته پرداخت شد.

طیب نیا اظهارداشت: درباره طرح های عمرانی نیز تا الان حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان پرداخت کردیم که با توجه به شرایط موجود عملکرد مناسبی است. وی گفت: تحریم‌ها در حوزه کاری ما از همه جا شاخص تر بود و حذف تحریم ها شرایطی را فراهم می کند که مسئولیت ما را سنگین تر خواهد کرد.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: از این فضا باید استفاده کنیم تا آسیب پذیری کشور را کاهش دهیم و وضعیت زندگی مردم را بهبود بخشیم. طیب نیا گفت: در حوزه کاری وزارت اقتصاد در سال جاری طرح بهبود محیط کسب و کار، طرح جامع نوین گمرکی و طرح جامع مالیاتی پیشرفت قابل ملاحظه ای داشت.

وی اظهارداشت: همچنین معتقدم انتخابات در سال جاری یک رخداد بسیار با شکوه بود که موجب خرسندی همه مردم را فراهم کرد و آنان حضور گسترده ای در عرصه انتخابات داشتند.