انجام ۸ هزار پرواز در نیمه اول سفرهای نوروزی

رضا جعفرزاده مشاور رسانه‌ای رییس سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام این خبر گفت: از 26 اسفند ماه تا پایان روز ششم فروردین ماه 95 نزدیک به 8 هزار پرواز داخلی و بین‌المللی انجام شده است که از این تعداد نزدیک به 3 هزار پرواز بین المللی و بقیه داخلی بوده است.

جعفرزاده با بیان اینکه بازگشت سفرهای نوروزی بخش هوایی از دیروز آغاز شده است گفت گزارش ها حاکی است 90 درصد از سفرهای نوروزی از شش فرودگاه، در تهران فرودگاه بین المللی مهرآباد و فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) و در شهرستان ها مشهد مقدس، کیش، شیراز و اصفهان از جمله فرودگاه های پر تردد بشمار رفته اند.

وی همچنین گفت بالاترین حجم نشست و برخاست را در روزهای 27 و 28 اسفند ماه شاهد بوده ایم که تعداد آن به 1942 پرواز رسیده که از این تعداد 804 پرواز آن بین المللی و 1138 پرواز آن داخلی بوده است.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری انسجام و هماهنگی مجموعه های دخیل در انجام پروازها چون شرکت فرودگاه های کشور، شرکت های هواپیمایی و عوامل امنیتی و انتظامی مستقر در فرودگاه ها را مثبت ارزیابی و ابراز امیدواری کرد که روند بازگشت سفرهای نوروزی بخش هوایی نیز متناسب با انتظارات مسافران پروازها باشد.

جعفرزاده در پایان گفت:  استفاده مسافران از پرتال سازمان هواپیمایی کشوری www.cao.ir   برای دریافت اطلاعات دفاتر خدمات مسافرت هوایی دارای مجوز  به هنگام خرید بلیت هواپیماو انتقادات و پیشنهادات و پرتال شرکت فرودگاههای کشور www.airport.ir برای دریافت اطلاعات وضعیت پروازها و سایت های رسمی شرکت های هواپیمایی برای دریافت نرخ بلیت جهت جلوگیری از تخلفات احتمالی و جلب رضایت مسافران نوروزی بسیار مفید و مؤثر واقع شده است.