خبرسازترین چهره فوتبال اصفهان در سال 94

 نویدکیا در سال 94 اتفاقات مهمی را رقم زد و ایفاگر نقش‌های مهمی در کتاب فوتبال نصف جهان بود.

در روزهای ابتدایی سال 95 تصمیم گرفتیم مروری بر سال پرماجرای نویدکیا داشته باشیم که خالی از لطف نیست.

کاپیتانی با 5 جام

در رقابت‌های لیگ برتر چهاردهم، تیم سپاهان که در میانه نیم‌فصل اول با چالش تغییر مربی همراه بود، پس از حضور حسین فرکی بر روی نیمکت این تیم، روندی صعودی داشت اما اوج کار این تیم به هفته‌های انتهایی لیگ در سال جاری باز می‌گردد که در این میان محرم نویدکیا در نقش یک‌ مهره کلیدی ظاهر شد.

محرم که در طول لیگ با مشکل مصدومیت دست‌به‌گریبان بود، در هفت هفته پایانی لیگ برای سپاهان به میدان رفت که از قضا تمامی این دیدارها با برد تیم اصفهانی همراه شد و طلایی‌پوشان اصفهانی موفق شدند برای پنجمین بار جام قهرمانی را بالای سر ببرند که این اتفاق با ثبت رکورد دیگری برای کاپیتان نویدکیا همراه بود زیرا وی تنها کاپیتان لیگ برتری است که سابقه پنج بار قهرمانی در لیگ را در کارنامه‌اش ثبت کرده است.

قهر محرم

روال سال‌های گذشته بر این بود که محرم نویدکیا در تمرینات آماده‌سازی پیش فصل حضور نداشت و به تمرینات انفرادی اکتفا می‌کرد اما امسال و برای لیگ پانزدهم، برخلاف پیش‌بینی‌ها، محرم هم در تمرینات آماده‌سازی تیم شرکت کرد و هم راهی اردوی ترکیه شد.

با این‌حال جرقه اصلی خبرسازی نویدکیا در سپاهان بعد از اردوی ترکیه زده شد، جایی که دیگر خبری از محرم در تمرینات نبود که البته به‌واسطه سابقه مصدومیت‌های متوالی این بازیکن، روزهای اولیه، غیبت وی به خاطر مصدومیت تلقی می‌شد اما با طولانی شدن این ماجرا، بازار شایعات هم داغ شد و دلایلی همانند دلخوری بابت تمدید نشدن قرارداد علی احمدی، کم نشدن رقم قرارداد حسین فرکی و تصمیم باشگاه برای فروش زمین‌های باغ دریاچه در مورد غیبت وی در تمرینات و در اصل قهرش مطرح می‌شد اما به‌واسطه روحیه خاص محرم و مصاحبه‌گریزی وی، اطلاعی از دلیل این تصمیم وجود نداشت.

نامه خداحافظی

در شرایطی که هواداران سپاهان و فوتبال‌دوستان اصفهانی منتظر تعیین تکلیف نویدکیا و مشخص شدن دلایل واقعی قهر بودند، انتشار نامه خداحافظی وی در رسانه‌ها شوک بزرگی را به ورزش اصفهان وارد کرد.

نویدکیا در این بیانیه که برای خبرگزاری فارس ارسال کرده بود، باز هم از واقعیت رونمایی نکرده و تنها به بیان سربسته دلخوری‌اش از سپاهانی‌ها بسنده کرده بود.

در این بیانیه آمده بود: «به نام خدا... همه عمر کوشیدم برای مردم شریف اصفهان و تیم محبوبم مفید باشم. یک‌زمان با حضور خودم و بضاعتی که داشتم این کار را انجام می‌دادم اکنون به دلایلی غیرقابل‌ گفتن با غیبت خودم همان کار را می‌کنم. سکوت و خانه‌نشینی را به سود سپاهان می‌دانم، شاید روزی ناگفتنی‌های کنونی را گذشت زمان بازگو کند.

با تمام احترامی که برای هواداران سپاهان قائل هستم و تمام حمایت‌هایشان که یک دنیا برایمان ارزش داشت و آن را هرگز فراموش نخواهم کرد، باید بگویم بهترین کار در حال حاضر حمایت از نام سپاهان و بازیکنان این تیم است چون تمام سرمایه ما ابتدا نام سپاهان و بعد همین بازیکنان هستند. ناگفته نماند که تمام سرمایه سپاهان هم فقط شما هواداران هستید و این نام بزرگ متعلق به شما است. به هیچ‌کس توهین نکنید و از نام سپاهان و بازیکنان دفاع کنید تا مثل همیشه سپاهانی قدرتمند و باشخصیت داشته باشیم.»

بازگشت نویدکیا به سپاهان

پس از شوکی که به‌ واسطه انتشار بیانیه نویدکیا به راه افتاد و بروز شایعاتی پیرامون تمایل باشگاه استقلال برای جذب این هافبک خوش‌فکر، جمعی از هواداران این تیم در تمرینات خواستار بازگشت وی شدند و در ادامه نیز اعضای هیئت‌مدیره و تیم مدیریتی باشگاه سپاهان به تکاپو افتادند تا محرم را از تصمیمش مبنی بر خداحافظی منصرف کنند.

از سوی دیگر روند ضعیف نتیجه‌گیری تیم سپاهان، لژیونر شدن احسان حاج‌صفی و صادر نشدن کارت ITC دو بازیکن برزیلی موجب شد تا محرم در موقعیت ویژه‌ای قرار بگیرد که نتیجه آن منصرف شدن وی از تصمیم قبلی مبنی بر خداحافظی و حضور دوباره‌اش در تمرینات تیم سپاهان بود تا اتفاق مورد علاقه هواداران رقم بخورد.

از تجربه مربیگری موقت تا نیمکت‌نشینی

پس از استعفای حسین فرکی از سرمربیگری تیم سپاهان، این تیم اصفهانی باید در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی به دیدار راه‌آهن می‌رفت و مدیران سپاهان در اقدامی قابل‌تأمل، محرم نویدکیا را به‌ عنوان مربی موقت انتخاب کردند که از قضا وی در نخستین تجربه مربیگری نیز به همراه تیمش با برد از میدان خارج شد.

با توجه به جدال‌هایی که بین فرکی و محرم به وجود آمده بود، بعد از انتخاب استیماچ به‌ عنوان سرمربی سپاهان، رابطه کاپیتان با سرمربی کروات به معمایی مهم تبدیل‌ شده بود.

استیماچ در بدو ورود از جایگاه ویژه محرم در تیمش صحبت کرد اما در ادامه و در جریان مسابقات لیگ نویدکیا کمتر در ترکیب تیمش قرار گرفت تا شائبه‌هایی پیرامون اعتقاد نداشتن این مربی نسبت به کیفیت فنی کاپیتان زردها به وجود بیاید اما فعلاً که محرم ترجیح داده واکنش خاصی در این خصوص نداشته باشد تا سال جنجالی و پر صدای محرم، فعلاً در سکوت به پایان برسد اما باید منتظر مانده و ببینیم سال 95 با چه عکس‌العمل‌هایی از سوی کاپیتان پرافتخار طلایی‌پوشان مواجه خواهیم شد.