وعده وزیر ارتباطات برای افزایش پهنای باند

افزایش پهنای باند اینترنت یکی از مطالبات رئیس جمهوری هنگام دیدار ابتدای امسال از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بود که تاکید کرد اقدام ها برای افزایش سرعت انجام شود.

وی به تدوین برنامه های لازم برای تحقق این خواسته رئیس جمهوری اشاره کرد و گفت: برنامه ها در جلسه شورای معاونان به رئیس جمهوری گزارش شد و بر اساس آنها مقرر است پهنای باند ینترنت به 10 تا 12 هزار گیگابیت برثانیه تا پایان امسال برسد.

 

واعظی میزان پهنای باند اینترنت در ابتدای کار دولت یازدهم را 624 گیگابیت برثانیه عنوان کرد و یادآورشد: اقدام های انجام شده از آن زمان تاکنون، سرعت اینترنت را به چهار هزار گیگابیت برثانیه تا پایان اسفندماه سال گذشته ارتقا داده است.

 

وزیر ارتباطات به برنامه طراحی شده برای رونمایی از شبکه ملی اطلاعات در آینده نزدیک اشاره کرد و افزود: رونمایی از این شبکه و افزایش سرعت اینترنت به کاربران اجازه می دهد در کوتاهترین زمان به اطلاعات دسترسی داشته باشند.

 

وی در ادامه به تدوین بودجه مورد نیاز برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای امسال اشاره کرد و گفت: بودجه ای که برای بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه شده براساس توان دولت است و نمی توان بیش از آنچه درآمد هست بودجه نویسی کرد.

 

واعظی یادآورشد: گرچه بودجه نویسی انجام شده اما برنامه های وزارت ارتباطات بسیار گسترده تر و فراتر از میزان بودجه در نظر گرفته شده است و این امر سبب بروز کمبودهایی برای رسیدن به اهداف تدوین شده خواهد بود.

 

وزیر ارتباطات افزود: براساس برنامه های تدوین شده، قرار است کمبود بودجه با کمک گرفتن از بخش خصوصی، بانک ها و هلدینگ های سرمایه گذار تامین شود تا در رسیدن به اهداف، خللی ایجاد نشود.

 

وی به اجرا شدن برجام و رفع تحریم ها از کشور اشاره کرد و گفت: امکان سرمایه گذاری خارجی بعد از اجرای برجام در کشور افزایش یافته که این نیز فرصتی برای جبران کمبودهاست.